سید ساجد یعقوبی
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل،
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۵۵۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل در چهار ماهه نخست سال‌جاری آموزش‌های لازم فنی و تخصصی را فراگرفته‌اند تا با دریافت گواهی مهارت و تسهیلات خوداشتغالی وارد بازار کار شوند.
کد خبر: ۹۰۴۵۵۰۱
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، منصور سیفی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۵۵۰ نفر از مددجویان تحت حمایت در چهار ماهه نخست سال‌جاری در کارگاه‌های آموزشی فنی و تخصصی شرکت کرده‌اند، گفت: پس از تکمیل دوره‌های آموزشی به مددجویان تحت حمایت گواهی مهارت ارائه می‌شود تا بتوانند شغل مورد علاقه خود را ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی با توجه به نوع استعداد و علاقه مددجویان در زمینه‌های مهارت آموزی، پایدارسازی و توسعه، کارآفرینی و حرفه‌آموزی برگزار شده است، افزود: گلدوزی، خیاطی، رایانه، دامپروری، کشاورزی، پیرایشگری و آرایشگری، قالیبافی و فرشبافی از جمله دوره‌های آموزشی برگزار شده برای مددجویان تحت حمایت است.

سیفی با اشاره به اینکه در تمامی مراحل دوره‌های آموزشی، به مددجویان نحوه بازاریابی و فروش تولیدات نیز آموزش داده شده است، بیان کرد: ایجاد بازار مناسب برای فروش محصولات مددجویان تحت حمایت همواره مدنظر امدادگران کمیته امداد استان اردبیل قرار دارد تا آنها بتوانند به سادگی تولیدات کیفی خود را عرضه کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ۴۷۰ نفر از زنان سرپرست خانوار وبانوان تحت حمایت در کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای حضور یافته‌اند، گفت: ارائه‌ آموزش‌های لازم در زمینه‌ها‌ی مهارتی و فنی‌ و‌ حرفه‌ای از مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد استان اردبیل برای زنان سرپرست خانوار است تا بتوانندبه استقلال اقتصادی دست یابند.

وی با اشاره به اینکه درصدد هستیم با برگزاری دوره‌های آموزشی برای زنان سرپرست خانوار، زمینه‌های ایجاد اشتغال پایدار را برای آنها فراهم کنیم، اعلام کرد: با شناسایی استعدادهای نهفته زنان سرپرست خانوار تحت حمایت، می‌کوشیم تا پس از استعدادسنجی و ارائه آموزش‌های لازم فنی و تخصصی، زمینه‌ شکوفایی استعدادهای آنها فراهم شود.

سیفی با بیان اینکه تلاش داریم تا کارگاه‌های آموزشی کارآفرینی را بیش از پیش برای مددجویان تحت حمایت برگزار کنیم، افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی کارآفرینی برای مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی موجب می‌شود تا آنها علاوه بر توسعه فرصت شغلی، برای سایر افراد جویای کار جامعه نیز شغل مناسبی ایجاد کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل  با اشاره به همکاری‌های سازمان فنی و حرفه‌ای برای مهارت‌آموزی مددجویان تحت حمایت این نهاد، گفت: ارائه مهارت‌های فنی و تخصصی برای ایجاد اشتغال پایدار مددجویان بسیار لازم و ضروری است که در این زمینه همکاری‌های همه جانبه دستگاه‌های اجرایی می‌تواند مسیر خوداتکایی خانوار تحت حمایت را هموار کند.

وی با اعلام اینکه ۲۰۰ نفر از مددجویان در کارگاه‌های آموزشی پایدارسازی و توسعه شرکت کرده‌اند، بیان کرد: پایدارسازی و توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی از جمله برنامه‌های با اهمیت کمیته امداد است تا ازاین طریق بتوانیم زمینه کارآفرینی مددجویان را بیش از پیش فراهم کنیم.

سیفی با اشاره به اینکه کمک به کارآفرین شدن خانوار تحت حمایت و توسعه‌ مشاغل ایجاد شده یکی از اساسی‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد استان اردبیل است، افزود: با برگزاری دوره‌های متعدد کارآفرینی و بهره‌گیری از اساتید مجرب کشوری و استانی درصدد هستیم تا دانش و فناوری مددجویان را ارتقا داده و آنها را به سوی کارآفرینی سوق دهیم.

ارسال نظرات