سند آمایش استان کُردستان به تفکیک استان در دست تدوین است.
کد خبر: ۹۰۴۵۵۸۹
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رئیس سازمان برنامه و بودجه کُردستان با بیان این مطلب، گفت: در این سند محور‌های توسعه موضوعی و موضعی استان کُردستان به تفکیک شهرستان‌ها به گونه‌ای تعریف خواهد شد که با تغییر مسئولان محور‌های توسعه به‌صورت سلیقه‌ای تغییر نکند.

بهرام نصراللهی زاده اظهار داشت: باید منابع مالی را به گونه‌ای هزینه کنیم که پروژه‌ها با اولویت بندی به اتمام برسند.

نصراللهی زاده بیان داشت: همه ما در مقابل مردم مسئول هستیم و مسئولین دستگاه‌های اجرایی باید بگونه‌ای عمل و برنامه ریزی کنند که خدمات بیشتری به مردم ارائه شود و اگر همه انرژی و توانمان را بکار گیریم قطعاً می‌توانیم روند توسعه را تسریع بخشیم.

وی افزود: ۷۱ هزار پروژه ناتمام در کشور وجود دارد که برای اتمام این پروژه‌ها به نرخ سال ۹۴ در حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در استان کُردستان نیز بیش از ۱۲۰۰ پروژه ناتمام وجود دارد.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کُردستان در ادامه تاکید کرد: توسعه و پیشرفت استان به تلاش مدیران محلی نیاز دارد و در مراحل بعدی باید مسئولان استانی و ملی را در این مسیر به یاری گرفت.

وی واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی را به‌عنوان یکی از مأموریت‌های مهم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برشمرد و خاطرنشان ساخت: در قانون بودجه سال ۹۷ و در برنامه ششم توسعه کشور این موضوع مورد تأکید قرار گرفته است و این پروژه‌ها با شرایط و تشویقات مناسب واگذار می‌شود. بهرام نصرالهی‌زاده از روش‌های بسیاری برای واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی خبر داد و تصریح کرد: بخش خصوصی می‌تواند هر کدام از این روش‌ها را که به مصلحت و به سود آن‌ها باشد برگزیند.

وی عنوان کرد: پروژه تصفیه خانه آب شرب دیواندره با تخصیص ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات