خبرهای داغ:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه 62 تعاونی در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی ثبت نام کردند گفت: تعداد تعاونی های مصوب 49 تعاونی بوده است که مبلغ 39میلیارد تومان اعتبار به آنها تعلق می گیرد و تاکنون تسهیلات 7تعاونی به مبلغ 4میلیارد و 700میلیون تومان پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۰۴۵۶۲۳
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، عباس رکنی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: وقتی درصدی از نرخ بیکاری کاهش می یابد به معنی نبود بیکار در جامعه نیست زیرا همانطور که عده ای شاغل می شوند عده ای نیز به سن اشتغال می رسند.

وی عنوان داشت: نرم بیکاری در سطح کشور 12درصد است که نرخ بیکاری بهار سال 97 در استان خراسان جنوبی 5/8درصد بوده است.

رکنی با اشاره اینکه سهمیه استان در بخش مهارت آموزی محیط کار واقعی امسال 580 نفر بوده که تاکنون 262 کارآموز در 133 واحد پذیرنده ثبت نام کردند، گفت: 45 درصد سهمیه استان در این مدت محقق شده است.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان  جنوبی با بیان اینکه سهمیه امسال مشاغل خانگی استان 195 مجوز بوده، افزود: تاکنون 386 مجوز مستقل و 75 مجوز پشتیبان صادر شده و تعهد استان 236 درصد تحقق یافته است.

 رکنی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 20 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به خراسان جنوبی ابلاغ شده که می توان به متقاضیان واجد الشرایط تا سقف 75 میلیون تومان پرداخت شود.

سهمیه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی استان  133 میلیارد تومان است

 وی با بیان اینکه سهمیه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی استان را 133 میلیارد تومان است که تاکنون 90 میلیارد تومان این تسهیلات ابلاغ شده، عنوان کرد: تاکنون  6 هزار و 37 طرح اشتغال با مبلغ 2 هزار و 100 میلیارد تومان در سامانه کارا ثبت نام کردند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با تاکید یر اینکه در حال حاضر 742 طرح با مبلغ 182 میلیارد تومان در کارگروه اشتغال استان  در حال بررسی است، گفت: از ابتدای امسال یک هزار و 511 طرح با مبلغ 568 میلیارد تومان مصوب و به بانک های عامل معرفی شدند.

 رکنی بیان کرد: در مدت یاد شده به 285 طرح اشتغال مبلغ 90 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی پرداخت شده است.

 وی با اشاره به اینکه در چهار ماهه ابتدای امسال یک هزار و 354 نفر در کاریابی های خراسان جنوبی ثبت نام کردند، افزود: از این تعداد 67 درصد دارای مهارت و 33 درصد فاقد مهارت بودند.

 رکنی خاطرنشان کرد: ما به عنوان دبیرخانه کارگروه اشتغال استان به دنبال سرمایه گذار هستیم و از کسانی که در زمینه صنعت، کشاورزی و خدمات بتوانند در استان سرمایه گذاری کنند و نتیجه کارشان ایجاد اشتغال پایدار روستایی شود استقبال می کنیم.

1049تعاونی فعال در استان داریم

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان  بیان داشت: 1049تعاونی در استان داریم که 516هزار و  972 نفر عضو مرد و 68هزار نفر عضو زن دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت تعاونی ها به سه بخش اقتصادی تقسیم می شود افزود: 942تعاونی در بخش خدمات، 320 تعاونی در بخش صنعت،  معدن و ساختمان و 187 تعاونی در بخش کشاورزی فعال هستند.

 رکنی خاطرنشان کرد: کار ما تشکیل، نظارت و آموزش به تعاونی ها است و کارهای ترویجی مانند جشنواره تعاونی های برتر را همه ساله برگزار می کنیم.

وی عنوان داشت: در سال 1397 باید  70 تعاونی  در استان تشکیل شود که تا کنون 25تعاونی تشکیل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه 62 تعاونی در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی ثبت نام کردند گفت: تعداد تعاونی های مصوب 49 تعاونی بوده است که مبلغ 39میلیارد تومان اعتبار به آنها تعلق می گیرد و تاکنون تسهیلات 7تعاونی به مبلغ 4میلیارد و 700میلیون تومان پرداخت شده است.

آموزش های ایمنی کارگران و کارفرمایان 4850نفر ساعت انجام شده است

وی یادآور شد: تعداد بازرسی های موردی در محیط های کارگری 1614 مورد و تعداد مسئول ایمنی آموزش دیده در 4 ماهه نخست امسال 68نفر بوده است.

رکنی با بیان اینکه 68درصد کاهش حوادث نسبت به سال قبل داشتیم اضافه کرد: تعداد حوادث ایمنی در محیط های کسب و کار 7مورد، تعداد حوادث فوتی 2 مورد و آموزش های ایمنی کارگران و کارفرمایان 4850نفر ساعت انجام شده است.

وی اظهارداشت: تعداد تشکل های کارگری و کارفرمایی 265 مورد بوده که نسبت به 4 ماهه سال قبل 9درصد افزایش داشتیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: تعداد برقراری بیمه بیکاری 337نفر بوده است و تعداد کل مقرری بگیران بیمه بیکاری 980نفر که این عملکرد نسبت به سال گذشته اضافه شده است.

وی خاطرنشان کرد: دادخواست های واصله 170 مورد است  در حالیکه در 4 ماهه نخست سال 96 این تعداد 209 مورد بوده که علت کاهش آن تکیه بر مشاوره و حل و فصل مسئله قبل از دادخواست است.

رکنی بیان داشت: درصد آرای سازشی 39درصد عملکرد در سال 97 بوده است.

وی  برگزاری همایش تجلیل از کارگران، گروه ها و واحدهای کار نمونه استان با حضور مسئولین در هفته کار و کارگر، برگزاری 13کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی را از جمله اقدامات فرهنگی ـ اجتماعی این اداره کل از ابتدای سال تاکنون عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه مسابقات قرآن کارگران استان با حضور 200نفر در رشته های حفظ ، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم برگزار شد افزود: 11نفر از برترین های مسابقات قرآن به سیزدهمین دوره مسابقات قرآن کشور راه یافتند.

وی ادامه داد: ساماندهی برنامه های اوقات فراغت برای فرزندان کارگران تعداد 10هزار و 151 نفر در سال جدید است که در این زمینه حائز رتبه سوم کشور هستیم.

رکنی عنوان داشت: اعزام 5تیم ورزشی به مسابقات ورزشی کارگران کشور و معرفی 408نفر از خانواده های کارگری استان برای استفاده از زائر سراهای سطح کشور از دیگر برنامه های این ادره کل در سال جاری بوده است.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها