خبرنگار ارشد صدا و سیما در کرمان:

لازمه پیشرفت کشور توسعه رسانه است

غرقی گفت:مسئولین برای پیشرفت کشور باید معتقد به توسعه رسانه ای باشند تا طرحهای اقتصادی، فرهنگی اجتماعی به ثمر برسند و لازمه توسعه کشور توسعه رسانه است.
کد خبر: ۹۰۴۵۷۴۷
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  مرتضی غرقی خبرنگار ارشد صدا و سیما در همایش بزرگداشت مقام خبرنگار در محل دانشگاه آزاد اسلامی که به همت سازمان بسیج رسانه برگزار شده بود اظهار داشت : خبرنگاران قشر مظلومی هستند که از دو طرف تحت فشار هستند هم از جانب مردم متهم به عدم اطلاع رسانی و از طرف مسئولین متهم‌به جوسازی می شوند چون هنوز قانون مشخص و مدونی برای حمایت از حقوق خبرنگاران وجود ندارد.

وی گفت : مسئولین برای پیشرفت کشور باید معتقد به توسعه رسانه ای باشند تا طرحهای اقتصادی، فرهنگی اجتماعی به ثمر برسند و لازمه توسعه کشور توسعه رسانه است.

غرقی افزود : پس هم کار مجلس مورد نقد قرار میگیرد و هم کار دولت و رسانه که پیشرفتها را منعکس نمی کنند.

خبرنگار ارشد صدا و سیما با اشاره به این که ما طی ۲۰ سال گذشته هر گزارشی نوشتیم به جناحی بودن و ضد آرمانهای نظام بودن متهم می شویم ؛
عنوان داشت : خبرنگار هیچ گاه به آرمانهای نظام و انقلاب خیانت نمی کند و به دنبال حق و حقوق مردم است و طبیعی است که برخی مسئولین پاسخگو نیستند و باید فرهنگ پاسخگویی راه اندازی شود تا مشکلات حل شود .

وی ابراز داشت : در آمریکا یک نظرسنجی کردند و گفتند در کشوری که یک درصد به رسانه ها قدرت داده شده حدود ۱.۴ درصد فساد دولتی کاهش پیدا کرده است .

غرقی ادامه داد: زمانی که حباب سکه و ارز در تهران اتفاق افتاد هیچ مسئولی پاسخگو نبود و یک ماه در خلع خبری بودیم پس طبیعی است که بی بی سی و صدای آمریکا جوسازی می کنند.

خبرنگار ارشد صدا و سیما با بیان این که مسئولین اجازه ندادن خبرنگاران و رسانه های داخلی جو کشور را به درستی مدیریت کنند؛ افزود : اکنون سخت ترین تحریم ها علیه جمهوری اسلامی اعمال شده است و ما نباید به بدتر شدن شرایط کشور کمک کنیم؛ اگر چند انسان فاسد پیدا شد نباید اصل نظام زیرسوال رود.

وی توضیح داد : متاسفانه منافع ملی را در ۴۰ ساله گذشته فدای منافع جناحی کردیم چون سیاسیون از خبرنگاران سو استفاده و رسانه ها را بی اعتبار کردند.
غرقی اظهار داشت : خبرنگارانی که امروز کار حرفه ای می کنند بسیار کار سختی دارند چون رسانه های معاند که منافع ملی ما را نمی خواهند تضادهای نظام را انتقال می دهند و عده ای آماتور هستند در داخل که هر حرف و عکس و فیلمی را منتشر کرده و متوجه مصالح کشور نیستند و نگرانی ها را ایجاد می کنند.

خبرنگار ارشد صدا و سیما تصریح کرد : ما می دانیم در این کشور فساد وجود دارد که مدیریت ۴۰ ساله گذشته و مجلس و دولتها باید پاسخگو باشند و طبق تاکیدات مقام معظم رهبری ما می بایست اقتصاد مقاومتی را عملی می کردیم و چرا مجلس کاری نکرد که امروز وضعیت سخت اقتصادی داشته باشیم.

وی گفت : ما خبرنگارانی که در این نظام خدمتگزاری می کنیم از مجلس و دولت و نهادهای دیگر می خواهیم اگر می خواهید کشور به توسعه برسد باید توسعه رسانه ای صورت گیرد و امیدواریم مسئولین بیدار شوند.

غرقی بیان کرد : ما نیازمند قانونی برای حقوق خبرنگاران هستیم زیرا ارزش دادن به خبرنگار راههای فساد را می بندد .
خبرنگار ارشد صدا و سیما در پایان افزود : خبرنگاران باید با مطالعه ، یادگیری زبان خارجی و از همه مهمتر صداقت رسانه ای برای حرفه ای شدن قدم بردارند و نباید در قالب های رسانه ای گیر کنند و نگاهشان حزبی و سنتی نباشد .

ارسال نظرات