فرمانده سپاه ناحیه فارسان تأکید کرد:

حل مشکلات اقتصادی در گرو روحیه جهادی است

فرمانده سپاه شهرستان فارسان، گفت: فساد اقتصادی به مراتب از فساد سیاسی بدتر است و می تواند مردم را نسبت به نظام دلسرد کند.
کد خبر: ۹۰۴۵۷۴۹
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده سپاه ناحیه فارسان در گفتگو با خبرنگار ما، پیرامون مسائل اقتصادی کشور، گفت: ضمن تقدیر از سردار غیب پرور و بسیجیانی که در راستای شناسایی و معرفی محتکرین، ظالمان و برهم زنندگان آسایش مردم تلاش می کنند، باید گفت: فساد اقتصادی به مراتب از فساد سیاسی بدتر است.

سرهنگ پاسدار حمید یزدانی افزود: از مسئولان درخواست داریم با همه کسانی که دست به احتکار زدند و از دلار های دولتی سوء استفاده نمودند برخورد قاطع شود.

وی، با اشاره به التهاب بازار کشور، ادامه داد: برخی افراد تنگ نظر کالاها و اجناس را احتکار و نرخ‌گذاری دلخواه می‌کنند تا کسب و کار در بازار از رونق بایستد.

فرمانده سپاه فارسان، برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: گرانی و رکود مردم را در تنگناهای اقتصادی قرار داده و انتظار می‌رود رئیس‌جمهور و مسئولان برای حل مشکلات کشور تلاش مضاعف کنند.

یزدانی، افزود: شنیدن خبر تاراج بیت‌المال و فرار غارتگران برای مردم کشور قابل تحمل نیست و مسئولان موظف هستند که با این افراد به شدت برخورد کنند.

وی، جلوگیری از احتکار کالا را عامل رونق در داد و ستد و پیشگیری از اجحاف در حق فروشندگان و مصرف کنندگان دانست و گفت: در این راستا قوه قضاییه نیز باید با مفسدان اقتصادی برخورد جدی داشته باشد.

فرمانده سپاه ناحیه فارسان، تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی را یکی از راهبردهای خوب در رفع مشکلات دانست و افزود: این شورا باید مقابله با جنگ اقتصادی دشمن را در مدت زمانی کوتاه اجرایی کند. تقویت تولید و اشتغال و سرمایه‌گذاری و رفع معضل بیکاری و سخن گفتن با مردم به صورت شفاف اهمیت زیادی دارد. این خواسته صریح رهبر معظم انقلاب و عموم مردم ایران اسلامی است.

وی در خصوص مدیریت بازار ارز و سکه نیز گفت: باید از اقتصاددانان ماهر و صاحب نظران انقلابی و علاقه مند به کشور در حوزه مسائل مالی و پولی استفاده شود. دولت با هم‌افزایی بسته‌های تکمیلی را جهت رفاه حال مردم اعلام کند و بر حسن اجرای سیاست‌ها با مدیریت صحیح به بازار ارز و سکه نظارت کند و متخلفین و اهمال‌کاران را عزل و مجرمین را به دستگاه قضائی معرفی نماید.

یزدانی عنوان کرد: همه باید قبول کنیم که درگیر جنگ اقتصادی هستیم؛ لذا اگر مجاهد باشیم و روحیه جهادی داشته باشیم، پیروزی از ماست و اگر سوءاستفاده‌گر باشیم و تنها جیب خودمان را ببینیم، حتماً شکست می‎خوریم.

وی با بیان اینکه آنچه در کشور غالب است، روحیه ایثار و آمادگی مردم است، خاطرنشان کرد: در موضوع اقتصادی باید با روحیه جهادی وارد شویم، روحیه کشور از لحاظ اقتدار دفاعی و نظامی بسیار عالی است و باید تلاش کنیم تا در سایر بخش‎ها نیز به این مرحله برسیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار