فرمانده سپاه چالدران گفت: عشایر نماد غیرت و شجاعت هستند.
کد خبر: ۹۰۴۵۷۶۵
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

سرهنگ سید مهدی غفاری هدف از برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی عشایر را احیای سبک زندگی عشایری و بازی های بومی و محلی و نشان دادن امنیت پایدار در ییلاقات مرزی استان عنوان کرد و گفت: نقش عشایر در رشد و توسعه کشور غیرقابل انکار است و تنها قشری در جامعه هستند که خودکفا بوده و هیچگونه خسارتی به جامعه وارد نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه عشایر استان بهترین، مومن ترین و ولایتمدارترین مردمان این مرز و بوم هستند، افزود: حضور پررنگ و تاثیرگذار عشایر در صحنه های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی ایران بی نظیر است و این نشان از آگاهی، هوشیاری و بلوغ سیاسی اجتماعی این عزیزان است.

این مسئول عشایر را مایه عزت و افتخار دانست و اظهار کرد: توجه و عنایت امام راحل و مقام معظم رهبری به این قشر زحمت کش و ولایتمدار انقلاب، نشان از عمق علاقه رهبری به عشایر است و آنها نیز در صحنه های مختلف پایبندی خود را به آرمان ها و اهداف نظام مقدس  نشان داده اند.

فرمانده سپاه چالدران همچنین  به نقش عشایر در برقراری امنیت در کشوراشاره کرد و  گفت: عشایر نماد غیرت و شجاعت در جامعه اند و افتخارات شایسته ای در پاسداری از مرزها از خود به یادگار گذاشته اند.

غفاری خاطرنشان کرد :چالدران دارای ۱۴۴ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است، این مرزها کاملا تحت اختیار نیروهای نظامی و انتظامی منطقه می باشد و هیچ کشور بیگانه حق تجاوز به یک وجب از خاک پاک ایران اسلامی را ندارند.

فرماندار چالدران نیز در این جشنواره گفت: برگزاری جشنواره های فرهنگی ورزشی عشایر فرصت است که همگان با توانمندیها و پتانسیل های عشایر از نزدیک آشنا شوند.

انتهای پیام

ارسال نظرات