عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از ورود برخی بنگاه های معاملاتی به حوزه خرید و فروش ملک در خارج از کشور، گفت: با توجه به شرایط فعلی اقتصاد این نوع معامله به خروج ارز از کشور می انجامد.
کد خبر: ۹۰۴۵۸۱۶
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدهادی بهادری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فعالیت برخی مشاوران املاک در حوزه خرید و فروش ملک در خارج از کشور، گفت: هر چند منع قانونی در خصوص خرید ملک در خارج از کشور وجود ندارد؛ اما با توجه به شرایط فعلی اقتصاد این نوع معامله به خروج ارز از کشور می انجامد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با توجه به محدودیت ارزی خروج منابع مالی از کشور به مصلحت نیست، افزود: با توجه به اینکه نقدینگی به لحاظ ارزی در کشور کم است باید جلوی فعالیت مشاوران املاک در زمینه فروش ملک در خارج از کشور گرفته شود.

باید  بستر مناسب برای سرمایه گذاری مردم در کشور فراهم شود

وی با تاکید بر اینکه باید زمینه و بستر مناسب برای سرمایه گذاری مردم در کشور فراهم شود، تصریح کرد: اینکه وزارت راه و شهرسازی یا اتحادیه مشاوران املاک مستقیما به معاملات ملک در خارج از کشور ورود کرده و مانع از فعالیت بنگاه های معاملاتی در این حوزه شوند تضمینی برای توقف این نوع خرید و فروش ها نیست.

 
بنگاه مسکن

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: ورود دستگاه هایی همچون اتحادیه مشاوران املاک به حوزه ممنوعیت خرید و فروش ملک در خارج از کشور بنگاه های معاملاتی را به سمت اقدامات پشت پرده و غیرعلنی کشانده و حتی به تغییر نام آن ها نیز در حوزه کاری می انجامد.

دولت باید در حوزه سیاست گذاری های اقتصادی تجدیدنظر کند

بهادری با بیان اینکه دولت باید در حوزه سیاست گذاری های اقتصادی تجدیدنظر کند، گفت: باید زمینه سرمایه گذاری در بخش تولید و حتی مسکن در داخل کشور فراهم شود و در این راستا باید از اقدامات شعاری دور شویم.

وی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از فرار سرمایه از طریق بنگاه های معاملاتی دستگاه هایی همچون وزارت اطلاعات باید فعال شوند، افزود: دستگاه های نظارتی باید با شناسایی این نوع معاملات از فرار سرمایه جلوگیری کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجموعه هایی از جمله نهادهای بازرگانی، تعزیراتی و غیره که وظیفه کنترل نقدینگی و نقل و انتقالات را در کشور بر عهده دارند باید مانع خروج سرمایه به بهانه خرید ملک در خارج از کشور شوند.

ارسال نظرات