وهاب کاظمی
مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه اراک گفت :خدای متعال ازدواج آسان را تضمین کرده است و معصومین(ع) راه را به ما نشان داده‌اند .
کد خبر: ۹۰۴۵۸۴۸
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک، حجت الاسلام عبدی عصر امروز در در مجمع بسیج شهرستان اراک با اشاره به اینکه راه‌های ازدواج آسان در دین مبین اسلام ارائه شده است، بیان داشت: در این راستا هم راهکارهای علمی و هم عملی را ائمه معصومین(ع) در عمل نشان داده‌اند، اینکه چگونه می شود یک ازدواج آسان را رقم زد .
وی ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) را مثال زدنی خواند و گفت: امروز بشریت سرسفره این خیل کثیر نشسته‌اند دریایی از فضائل،عظمت و شکوه، که این دو دریا وقتی به هم می‌رسند بسیار آسان و ساده است و نمونه‌ای بالایی از ازدواج آسان که در اسلام به ما ارائه شده است .
عبدی با بیان اینکه به بهانه تحصیلات عالیه ازدواج‌ها را سختگیرانه می کنند، افزود: خدای متعال ازدواج آسان را تضمین کرده است و معصومین(ع) راه را به ما نشان داده‌اند .
وی با اشاره به زندگی و ازدواج شهید «حججی» گفت: مهریه همسر شهید «حججی» حفظ قرآن و 14 هزار صلوات است وقتی می‌گویند شهید قبل از شهادتش شهید بود به معنای این است که رسم و رسوم‌ها و چشم و هم چشمی‌ها، زرق و برق‌های زندگی را نادیده گرفته؛ که این خود شهادت می‌خواهد .
وی عنوان کرد: پا روی هوای نفس گذاشتن، بی توجهی به فشارهای اطرافیان و نفس خود ، شهادت و جهاد کبیر است و کسانی که سیره شهدا را پاس کرد‌ه‌اند، می‌دانند آنها چگونه زندگی و ازدواج کردند.
عبدی گرفتن وام ازدواج را یکی از مشکلات جوانان دانست و خاطرنشان کرد: گرفتن وام ازدواج و اشتغال باید آسان باشد نه اینکه هفت‌خوان پشت سر گذاشته شود و برنامه‌ریزی شود که یارانه زوج ضمانت قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس سازو کارهای ازدواج آسان را تصویب کنند، ادامه داد: یک جوان که ازدواج می‌کند نصف دین خود را حفظ کرده بنابراین نصف دیگر را نیز مسئولین و دست اندکاران کمک کنند حفظ شود .
وی از والدین خواست تا فرزندان خود را به ازدواج آسان تشویق کنند و افزود: مهریه و مراسمات سنگین از باب تشریفات نباشد چراکه بر اساس روایات وقتی یک جوان انگیزه پیدا می‌کند و آمادگی روحی و جسمی پیدا می کند برای ازدواج بدانید خدای متعال در همان روح و جسم جوان این استعداد را قرار داده که بتواند زندگی خود را تامین کند و توان اداره کردن زندگی را دارد .
عبدی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در امر ازدواج آسان بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: خدای متعال ازدواج آسان را تضمین کرده است خدا راحتی می خواهد در هر کاری اگر آسان برخورد کنید خداوند راحتی را نصیب می کند و اگر سخت بگیرید برشما سخت می گیرد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات