خبرهای داغ:
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین خبر داد:

تکمیل صحن حضرت زهرا با ظرفیت روزانه ۲۲۰ هزار نفر

کبودوند گفت: با پیگیری ستاد عتبات عالیات استان، صحن حضرت زهرا به اتمام رسیده که ظرفیت آن ۲۲۰ هزار نفر در روز است اما هنوز در کربلا زیرساخت ها آماده نشده و باید زیرساخت هایمان را با توجه به گرمی هوا توسعه دهیم.
کد خبر: ۹۰۴۵۸۶۸
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حامد کبودوند در جلسه کمیته زیرساخت های ستاد اربعین که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری برگزار شد بیان کرد: پیش بینی می شود که امسال نیز همچون سال گذشته بین ۵۰ تا ۶۰ موکب، جهت همکاری با ستاد اربعین حسینی اعلام آمادگی کنند.
وی گفت: سال گذشته ۶ قرارگاه در مسیر این اجتماع بزرگ تصویب شد که متولی آن استان قزوین بود و برهمین اساس دو قرارگاه آوج و مهران داخلی و ۴ قرارگاه در کشور عراق که متولی آن مردمی بود.
مسئول  ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین اظهار کرد: تعهد استان در خدمات رسانی به شهرهای مسیر پیاده روی اربعین حسینی، روزانه ۲ هزار نفر در مرز مهران، ۲ هزار نفر در نجف، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در کربلا و ۲۰ هزار نفر در صحن طفلان مسلم است. 
کبودوند عنوان کرد: با رایزنی های انجام شده در کاظمین و سامرا هم امکان ایجاد قرارگاه وجود دارد که زائران بتوانند در این دو شهر نیز از خدمات بهره مند شوند.
وی افزود: با توجه به گرمای هوا نیازهایی که به استان ابلاغ شده بحث نگهداری مواد غذایی است که با توجه به کمبود خودروهای یخچال دار، مطمئنا مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد چرا که پیش بینی می شود امسال نیز در خصوص ارسال مواد غذایی به این مرزها مشکلات ترافیکی خواهیم داشت. 
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین تصریح کرد: با پیگیری ستاد عتبات عالیات استان، صحن حضرت زهرا به اتمام رسیده که ظرفیت آن ۲۲۰ هزار نفر در روز است اما هنوز در کربلا زیرساخت ها آماده نشده و باید زیرساخت هایمان را با توجه به گرمی هوا توسعه دهیم.
کبودوند با اشاره به بحث تجهیز قرارگاه ها خاطر نشان کرد: عمده تجهیز قرارگاههای برون مرزی در خاک عراق، به مردم سپرده شده و تجهیز دو قرارگاه داخلی را ما انجام می دهیم و  دستور جلسه استان تجهیز و آماده سازی برای اسکان و خدمات بانکی و بهداشتی و ایاب و ذهاب برای قرارگاههای مهران و اوج است.
وی اضافه کرد: با هماهنگی دستگاهها موارد جاری و مصرفی را به مردم سپرده و موارد مانا و زیرساختی را با کمک های دولتی انجام داده ایم اما با توجه به درخواست مردم در بحث وجه نقد، نیاز است که در مسیر، عابربانک هایی جهت استفاده زائرین وجود داشته باشد.
لزوم تعامل دستگاهها در اجرای هرچه بهتر تعهدات استان 
در ادامه زاهدپور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری بیان کرد: با توجه به گرمای هوا و پیش بینی تقاضای بیشتر برای شرکت در پیاده روی عظیم اربعین حسینی، مطمئنا دچار تنش خدماتی خواهیم شد و از همین رو باید قبل از اینکه زائر از مرز خارج شود خدمات را به آنها ارایه دهیم.
وی گفت: از فعالیت های انجام شده بازدید میدانی خواهد شد تا در جریان برنامه ها و اجرائیات این همایش بزرگ قرار گرفته و مشکلات موجود مورد بررسی قرار گیرد.
 
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اظهار کرد: امسال چهار هزار اتوبوس پیش بینی شده که ۱۰۰۰ اتوبوس تعهد استان قزوین است.
همچنین مشکلات سال گذشته اعلام شود تا امسال این مشکلات برطرف شود.
زاهدپور افزود: تمام برنامه های طراحی شده و نیز امور مربوط به تبدیل پول و فعالیت های بانکی از طریق رسانه ها و صدا و سیما به مردم اطلاع رسانی شود.
وی مطرح کرد: دستگاه های ذیربط در جهت هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم بزرگ با یکدیگر تعامل داشته باشند تا ایتان بتواند به تعهد خود به بهترین شکل ممکن عمل نماید.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها