مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه سمنان گفت: در آخرت هر کس به اندازه سنگینی مسئولیت خود در دنیا باید پاسخگو باشد.
کد خبر: ۹۰۴۵۸۹۳
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل راسخی در ابتدای جلسه اخلاق کارکنان رسمی و وظیفه سپاه ناحیه سمنان که در حسینیه شهدای این رده برگزار شد ضمن گرامیداشت ایام بزرگداشت مقام خبرنگار اظهار کرد:دنیای امروز، دنیای ارتباطات و خبر و اطلاع رسانی است و دنیای بدون خبر را نمی‌توان تصور کرد. امروز در گوشه‌ای از جهان اتفاقی رخ می‌دهد و همان زمان به تمام دنیا مخابره می‌شود؛ لذا کار خبرنگاری کاری مهم و اساسی است و باید سپاسگزار و قدردان خبرنگاران زحمت کش باشیم.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه سمنان با اشاره به روایتی از امام علی (ع) افزود:فردی نزد امام علی علیه السلام رفت و از ایشان ۴ سوال پرسید که امام اینگونه به سوالات جواب دادند:فرد پرسید واجب چیست؟ امام فرمودند: اطاعت از خدا شخص ادامه داد واجبتر از واجب چیست؟ امام پاسخ داد ترک گناه.در سوال دوم شخص عرب پرسید: نزدیک چیست؟ امام جواب دادند: قیامت شخص در ادامه سوال گفت: نزدیکتر چیست؟ امام پاسخ دادند مرگ نزدیکتر از نزدیک است.آن فرد در سوال سوم پرسید:عجیب چیست و عجیبتر از عجیب چیست؟ امام علی علیه السلام جواب دادند:عجیب دنیاست و عجیبتر از آن دلبستن به این دنیاست. فرد در سوال آخر پرسیدمشکل چیست ومشکل‌تر از آن چیست؟ امام فرمودند:مشکل قبر است و مشکلتر از آن نداشتن توشه برای سفر قبر و آخرت است.
وی با اشاره به این حدیث گفت:اگر کسی در زندگی دنیایی خودش این حدیث و بیانات امام علی علیه السلام را مد نظر قرار دهد دیگر نگرانی بابت زندگی آخرت خود نیز نخواهد داشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین راسخی همچنین به مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت::اگر کسی این حدیث را مدنظر قرار دهد دیگر گران فروشی و احتکار و کم فروشی وجود نخواهد داشت. کسانی که از آب گل آلود ماهی می‌گیرند و انقدر ثروت جمع کرده اند که کیلویی سکه و ارز معامله می‌کنند قطعاً کسانی هستند که از راه نامعلوم و شاید نامشروع ثروت اندوزی کرده اند و قطعا این افراد کسانی اند که نه حق خدا و فقرا، زکات و خمس مالشان را می‌دهند و نه مالیات دولت را پرداخت می‌کنند.
وی همچنین در پایان به وظیفه سنگین مسئولین اشاره کرد و گفت:روز قیامت هر کسی به اندازه مسئولیت خود باید پاسخگو باشد و از او سوال می‌کنند؛ و قطعا هر چه مسئولیت سنگین‌تر باشد پاسخگویی نیز سخت‌تر می‌شود. در بحران‌های گوناگون نظیر بحران اقتصادی، تمامی ۳ قوای ما باید در جهت رفع مشکلات تلاش کنند و در این دنیا نیز پاسخگوی مردم شریف ایران اسلامی باشند و همچنین با مفسدین اقتصادی به شدیدترین نحو قانونی برخورد کنند تا دیگر کسی به فکر طمع اقتصادی و ضربه زدن به مردم و کشور ایران اسلامی نیافتد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها