یوسف‌نژاد با اعلام اینکه سؤال از رئیس‌جمهور اعلام وصول شد و امضاها در حد نصاب است، بیان کرد: طی مدت دو هفته آینده ۲۰ روز فرصت دارد در مجلس حضور پیدا کند و به سؤالات پاسخ دهد.
کد خبر: ۹۰۴۵۹۵۴
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، علی‌اصغر یوسف‌نژاد درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس درباره سرنوشت نامعلوم 9 میلیارد دلار ارز در گفت‌وگویی اظهار کرد: فرآیند بازگشت ارزهای داده‌شده به ذی‌نفعان، ۹ ماه به طول می‌انجامد، به این دلیل که اینهایی که ارز گرفتند سه ماه طول می‌کشد از این ارز استفاده کنند و ۶ ماه فرصت دارند اسناد و مدارک برگردانند.

وی بیان کرد: اظهارنظر درباره ناپدید شدن ۹میلیارد دلار باید در زمان خاص خود بعد از چند ماه و ازسوی مجامع رسمی و نظارتی که مسؤولیت این کار دارند عنوان شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: فکر نکنم منظور از عنوان شدن این خبر ناپدید شدن پول باشد چون این مبالغ براساس تضامین معتبر بوده و هنوز برای هزینه موردنظر منظور نشده و حتماً بانک مرکزی و دولت در این زمینه اظهارنظر می‌کنند.

وی با بیان اینکه اعلام این خبر از نظر اداری و سازمانی باید از سوی مراجع معتبر ذیربط تایید و یا تکذیب شود، گفت: حتما مراجع رسمی در این زمینه اظهارنظری خواهند کرد و در زمان خود مسؤولان مطلع اظهارنظر خواهند کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استیضاح فرآیند و شرایط خاص خود را دارد، اظهار کرد: برای استیضاح دست‌کم ۱۰ نفر با محورهای خاص و سؤالات مربوطه پس از امضا در مدت زمانی مطابق آیین‌نامه داخلی مجلس در کمیسیون مربوطه با حضور وزیر بحث می‌شود اگر پس از جلسه با کمیسیون مربوطه ۱۰ نفر باقی ماندند وزیر فرصت دارد در مجلس پاسخ دهد، همان مراحلی که هفته گذشته برای ربیعی طی شده است.

یوسف‌نژاد با اعلام اینکه در حال حاضر سؤالات وزیر اقتصاد در دستور کار قرار دارد، افزود: استیضاح از وزیر کشور در کمیسیون مربوطه است و به محض گزارش کمیسیون و اعلام وصول در صحن علنی مطرح می‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استیضاح وزیر آموزش و پرورش در محورهای ۱۵ گانه کمیسیون آموزش و تحقیقات است اگر گزارش به صحن بیاید اعلام وصول می‌شود.

یوسف‌نژاد با اعلام اینکه سؤال از رئیس‌جمهور اعلام وصول شد و امضاها در حد نصاب است، بیان کرد: طی مدت دو هفته آینده ۲۰ روز فرصت دارد در مجلس حضور پیدا کند و به سؤالات پاسخ دهد.

وی ادامه داد: اگرچه منطقی‌تر و درست این بوده که خود رئیس‌جمهور از مجلس از چند ماه قبل تقاضای وقت می‌کرد ولی آیین‌نامه داخلی این ظرفیت را قائل شده تا تصویب هیأت رئیسه با نمایندگان صحبت کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع مهم در حال حاضر فاصله زیاد ارتباط دولت با مردم است که نیاز به روشنگری و صحبت دارد که مجلس ظرفیت خوبی برای عنوان این مشکلات و صحبت با مردم است و رئیس‌جمهور باید از توان استفاده می‌کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها