۱۰ مکان جهت اجرای تئاتر‌های خیابانی مهیا شده است/امسال در سروآباد هم اجرای تئاتر خیابانی خواهیم داشت

مدریک قادری دبیر اجرایی سیزدهمین جشواره تئاتر خیابانی مریوان به همراه مسئول انجمن نمایش و معاونت عمرانی شهرداری مریوان از مکان‌های اجرای نمایش امسال بازید کرد.
کد خبر: ۹۰۴۵۹۹۰
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مدریک قادری دبیر اجرایی سیزدهمین جشواره تئاتر خیابانی مریوان به همراه مسئول انجمن نمایش و معاونت عمرانی شهرداری مریوان از مکان‌های اجرای نمایش امسال بازید کرد و نسبت به اعلام نیازمندی‌ها و انجام تعمیرات این مکان‌ها جهت انجام آن توسط شهرداری مریوان بررسی‌های لازم انجام شد.

قادری تصریح کرد: شهر مریوان میزبان جشنواره بین‌المللی است که یکی از بزرگترین جشنوار‌های ایران در بخش اجرای نمایش در فضا‌های بیرونی و محیطی است و مهمترین رویداد فرهنگی است که در این شهر اتفاق می‌افتد.

وی افزود: برگزاری مناسب این جشنواره نیازمند همکاری به تمام معنای مردم، مسئولین و روشنفکران و نهاد‌های مردمی برای کمک به شهرداری در خصوص حل معضل محل دفع زباله است تا چهره‌ی شهر را برای برگزاری این مهم، آذین ببندیم.

قادری گفت: با کمال تاسف امسال برای دومین سال است که در پارک ملت، قدیمی‌ترین پارک و قلب شهر، به علت آماده نبودن آن، اجرای نمایش نداریم.

وی افزود: ساماندهی دست فروشان محترم شهرمان نه بیرون راندن آنان از محل کسب روزیشان، جمع آوری سد معبر توسط خود مغازه داران محترم کاری فرهنگی است تا آشفتگی این روز‌های شهرمان را زدوده و سیمای واقعی آنرا برای میهمانانمان از سراسر ایران وجهان نشان دهیم.


دبیر اجرایی سیزدهمین جشواره تئاتر خیابانی مریوان برخی از مکان‌های اجرای نمایش را نام برد و گفت: دریاچه زریوار، میدان استادیوم، میدان باوه‌رشی، میدان سرباز، پارک شانو، پارک کودک مکان‌هایی هستند که نهایی شده‌اند و قله ایمام، میدان دارایی، شبرنگ نیز در دست بررسی می‌باشند.

قادری گفت: بالغ بر ۱۰۵ نمایش در مدت ۴ روز جشنواره در شهر و روستا‌های مریوان برگزار می‌شود این تعداد بجز آثار بخش بین‌الملل می‌باشد که هنوز نهایی نشده است. وی افزود: با همکاری اداره ارشاد اسلامی سروآباد امسال در شهر سروآباد نیز اجرا خواهیم داشت. کارگاه تولید و اجرا نیز توسط کشور ایران و فرانسه بصورت مشترک انجام میشود که خبر تکمیلی آن فردا به‌اطلاع میرسانم.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار