پنجمین یادواره شهیدان موحد دانش، شنبه ۲۰ مردادماه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه تهران بزرگ و خانواده‌های معظم شهدا در سالن همایش شهید رشادی برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۴۶۰۵۶
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، پنجمین یادواره شهیدان موحد دانش، شنبه ۲۰ مردادماه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه تهران بزرگ، مداحی حاج حیدر خمسه و حضور جمعی از خانواده ی معظم شهدا, جانبازان و بسیجیان در سالن اجتماعات شهید رشادی این سپاه برگزار شد.

در این مراسم سردار محمد رضا یزدی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد(ع) در سخنانی با ذکر خاطره ای از شهید محمد رضا موحد دانش اظهار کرد: در روزهای اول انقلاب با شهید موحد دانش وارد سپاه شدیم و در جبهه مریوان و فتح المبین با هم بودیم تا اینکه محمد رضا در عملیات بیت المقدس در آزادسازی خرمشهر پشت دژ به شهادت رسید. 

وی در ادامه گفت: او جوانی خود ساخته بود و از شور و حال جوانی آن موقع هم بی بهره نبود ولی هر چه که به عملیات آزادسازی نزدیک تر می‌شدیم, تحول جدی در رفتار و عملکردش احساس می‌کردیم. زمانی که علیرضا فرمانده گردان بود, در امور آموزشی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کرد. او به حدی در دفاع از انقلاب و امام هوشیار و آگاه بود که در روزهای منجر به ماجرای بنی صدر, ما را جمع می کرد و تذکر می‌داد و از آخرین اخبار روز مطلع می‌کرد تا جوانان با بصیرت باشند.

سردار یزدی افزود: دوران دفاع مقدس، جنگ صدام بر علیه ایران نبود بلکه جنگ دنیا بر علیه ایران بود چرا که ۳۶ کشور صدام را در این جنگ همراهی می‌کردند و ایران یک تنه جلوی همه ی این کشورها ایستادگی می کرد. در این میان بعضی کشورها سلاح و مهمات عراق را تامین می کردند؛ کشورهای عربی حاشیه‌ ی خلیج فارس، دلارهای نفتی صدام را تامین می کردند و آنهایی هم که دم از حقوق بشر می زدند، به صدام سلاح شیمیایی می دادند اما در این میان برادران و خواهران ما در دفاع از کشور و دین و حریم امامت و ولایت هیچ کوتاهی نکردند و با نگاه نافذ خود, دشمن را به زانو درآوردند.

یزدی افزود: ارزش امثال شهید موحد دانش ها به این بود که آن ها با بصیرت و شور و شعور و عشق حرکت می کردند و حرکتی عمیق و راهبردی داشتند و دشمن از نوع نگاه آن ها به لرزه می افتاد. برکسی پوشیده نیست که یقینا موشک های شهید حسن طهرانی مقدم دشمنان را به رعب و وحشت می‌اندازد اما آن چیزی که از موشک مهمتر است, تفکر بسیجی است که در بین مردم ما وجود دارد و این نیروی محرکه قوی است که دشمن را ترسانده لذا دشمن برای اینکه ببیند تفکر بسیجی هنوز در جامعه وجود دارد یا نه، هر از گاهی دست به اقداماتی نظیر تحرکات سال ۷۸ و ۸۸ می زند که بحمدلله نتیجه ی آن تا به امروز سیلی محکمی بوده که از سوی مردم و جوانان نصیب او شده است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ در ادامه با اشاره به جمله ی تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل و تحقق بسیج جهان اسلام  گفت: آمریکایی ها، دم از حقوق بشر می‌زنند اما از اسرائیل حمایت می‌کنند و چشم شان را به روی یمن بسته اند. دم از مبارزه با تروریست ها می‌زنند اما به گفته خودشان داعش را ایجاد و از آن حمایت می‌کنند، اما در مقابل دشمنان، با بسیج جهان اسلام روبرو هستند که امام خمینی(ره) در سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی، وعده ی تشکیل آن را دادند و امروزه ما شاهد تحقق این وعده ی امام بزرگوارمان هستیم و با اینکه دشمنان تلاش زیادی برای از بین بردن این تشکل جهانی کردند نتوانستند کاری از پیش ببرند و بسیجیان ایرانی، افغانستانی، پاکستانی، لبنانی، آذربایجانی، یمنی و چند کشور دیگر در سوریه در مقابل دشمنان و تمام راهبردهای رژیم صیهونیستی و آمریکا و مزدوران شان در منطقه ایستادگی کردند و سیلی محکمی از بسیج جهان اسلام خوردند.

سردار یزدی اظهار داشت: یکی از تحرکاتی که امروز دشمن به آن دست زده است، ایجاد اختلاف و تفرقه بین مردم و مسئولین نظام است لذا ما وظیفه داریم در کنار هم به پیروی از خط و مشی امام و شهدا، در مسیر وحدتی که امام خمینی(ره) بنیان گذاشتند، قدم برداریم.

وی در ادامه گفت: امروز پیچ تاریخی بزرگی به ملت ما تحمیل شده است؛ از آن پیچ های تاریخی که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، "خواص باید در آن نقش خود را نشان بدهند." یکی از آن خواص، جوانان ما هستند که باید در میدان حضور داشته باشند. آنچه مسلم است اینکه خواص ما باید به تفکر شهدا و آموزه های دینی عمل کنند زیرا دشمن از تفکری که شهدا داشتند می ترسد و از نگاهی که «شهید موحد»ها داشتند، به خوف افتاده است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ بیان کرد: شهید حججی می دانست که حداقل کاری که داعش با او می کند شهادت اوست. بارها دیده بود و شنیده بود که داعش، انسان ها را زنده زنده در آتش می اندازد و با علم به این موارد، با صلابت به راه خود ادامه داد و در نهایت با سربلندی و نهایت قدرت به شهادت رسید. امثال شهید حججی ها با تأسی از تفکر و منش شهدا حرکت کردند و تفاوت سرباز اسلام و سرباز کفر در این است.

وی در تشریح مبانی تشکیل انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: مبنای انقلاب اسلامی در این چهل سال، تفکر اسلامی، تعلق به آموزه های دینی و خدمت به مردم بوده است. دشمن باید بیاید و حقوق بشر را از شهدای ما یاد بگیرد. به یاد دارم که در مریوان شهید موحد دانش به خانواده های نیازمند کمک می کرد. حاج احمد متوسلیان که توسط رژیم صیهونیستی ربوده شد و هنوز خبری از او نیست؛ می گفت آن ها اگر جنایتی کرده اند، تقاص آن را داده اند. خانواده های آنان باید در حکومت اسلامی به زندگی خود ادامه بدهند. 

سردار یزدی ادامه داد: امروزه، نیروهای سپاه پاسداران با تأسی از تفکر شهدا در سوریه خدمت رسانی می کنند و مدیریت بازسازی شهرهای آنجا را در دست گرفته اند تا مردم سوریه هر چه سریع تر به خانه هایشان بازگردند.

فرمانده سپاه تهران افزود: بنده زمانی که در حلب بودم و با خانواده ها صحبت می‌کردم,  یک شهروند مسیحی به سمت من آمد و گفت که "من مسیحی و بسیجی انقلاب اسلامی هستم." او ادامه داد و گفت "من دیدم رزمندگان ایرانی چطور در مقابل داعش از ما حفاظت می کردند و امروز نیز در پاک سازی شهر به ما کمک می‌کنند."

یزدی در پایان تاکید کرد: این نگاه راهبردی و با بصیرت شهدا بود که در نگاه رزمندگان امروز متبلور شد و آمریکا و اسرائیل و ایادی شان از این نوع نگاه می ترسند لذا بر ماست که برای رسیدن به قله های پیشرفت و سعادت و مسیر پیش‌رو از  آموزه های شهدا بهره مند شویم، همچنین باید با مفسدان و عوامل بیگانه آن ها در داخل کشور برخورد کنیم و جلوی سوء مدیریت های این چنینی را بگیریم تا به نتیجه ی مطلوب برسیم.

در پایان این مراسم از پدر شهیدان علی رضا و محمدرضا موحد دانش و جمعی از خانواده شهدای مدافع حرم و شهدای دوران دفاع مقدس با اهدای هدایایی تقدیر شد.

ارسال نظرات