مسئول دفتر فرهنگ و ادبیات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: کارگاه تخصصی تاریخ شفاهی و فن مصاحبه با حضور محمدرضا قاسمی پور در بیجار برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۴۶۱۱۹
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
شهرام ستاری در گفتگو با خبرگزاری بسیج در کردستان اظهار کرد: کارگاه تخصصی تاریخ شفاهی با حضور استاد محمد رضا قاسمی‌پور، نویسندگان، پژوهشگران و خاطره‌نگاران حوزه دفاع مقدس روز پنجشنبه ۲۵ مرداد ماه‌جاریدر بیجار برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این کارگاه را ارتقاء سطح فنی نویسندگان در زمینه خاطره‌نگاری و تاریخ شفاهی عنوان کرد افزود: این کارگاه در ادامه کارگاه‌های برگزار شده در این زمینه و به منظور تربیت نیرو‌های متخصص فن مصاحبه در استان با همکاری دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری کشور به مدت یک روز با حضور نویسندگان و پژوهشگرانی از استان در محل حوزه هنری شهرستان بیجار برگزار می‌شود.

مسئول دفتر فرهنگ و ادبیات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای استان در حوزه فرهنگ و مطالعات پایداری در استان کردستان گفت: متأسفانه در طول سال‌های گذشته به دلایل مختلف و نبود نیروی متخصص از این ظرفیت بالقوه در استان کردستان که در سفر تاریخی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به استان کردستان در اردیبهشت ماه ۸۸ به «سرزمین مجاهدت‌های خاموش» و «دلاوری‌های بزرگ» نام‌گذاری گردیده درخور جایگاه رشادت‌های صورت گرفته پرداخته نشده است.

ستاری تصریح کرد: دراین دوره قاسمی‌پور ازپژوهشگران و نویسندگان برجسته این حوزه و مدیر مرکز دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری کشور اصول اصلی و نکات لازم در خصوص فن مصاحبه و تاریخ شفاهی را بیان می‌کنند.
وی با اشاره به فعالیت‌های دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری استان کردستان گفت: به زودی از تولیدات صورت گرفته این دفتر که مراحل نهایی چاپ را در دست دارند رونمایی می‌شود.

ستاری در پایان ضمن تقدیر از حمایت‌های ویژه اداره کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری و دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری مرکز و همچنین توجه بسیار ویژه رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به موضوع ادبیات پایداری، با تأکید بر ادامه برگزاری این کارگاه‌ها و تربیت نـیروهـای متخصص تصریح کرد: امیدواریم با کشف، جذب و پرورش افراد مستعد در خصوص مصاحبه گری با موضوع ادبیات پایداری در آینده در خصوص تولید آثاری فاخر در حوزه تاریخ شفاهی در استان گام‌های مؤثرتری را برداریم.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات