رمان «تابستان اردک ماهی» نوشته یوتا ریشتر که از زبان آلمانی و به همت کتایون سلطانی ترجمه شده، از تازه ترین کتاب های نشر افق برای نوجوانان است.
کد خبر: ۹۰۴۶۱۴۸
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،رمان «تابستان اردک ماهی» نوشته یوتا ریشتر با ترجمه کتایون سلطانی از رمان‌های ویژه نوجوانان است؛ ماجرا از این قرار است که مادر یک خانواده بیمار می‌شود. در این رمان از تلاش فرزندان برای بهبود حال او و از امیدها و ترس‌هاشان سخن گفته می‌شود.

اگرچه در نگاه اول موضوع رمان، چندان جذاب نیست، اما نثر روان داستان و ایجاد موقعیت های تلخ و شادی بخش که بخش مهمی از زندگی هر یک از افراد جامعه را تشکیل می دهد، این کتاب را به یکی از خواندنی ترین آثار تبدیل کرده است.

شخصیت اصلی و راوی این قصه، دختری به نام آنا است. داستان از این قرار است که مادر دو برادر به نام های دانیل و لوکاس مریض شده و این دو امیدی به جز صید اردک ماهی ندارند. در حالی که دانیل فکر می کند اگر اردک ماهی را صید کند دوباره حال مادرش خوب می شود اما دوستش آنا می داند که چنین چیزی دروغ است و دلش می خواهد جلوی حرکت زمان را بگیرد.

یوتا ریشتر که از تاثیرگذارترین نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان آلمان است، برای این کتاب برنده جایزه ادبی لوکس ۲۰۰۴ و جایزه ادبیات کودک نوجوان کلیسای کاتولیک ۲۰۰۵ شد.

رمان «تابستان اردک ماهی» در قالب ۱۲۸ صفحه و قیمت ۱۰ هزار تومان از سوی نشر افق به چاپ رسیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها