خبرهای داغ:
استاندار گلستان از تغییر ساعت اداری به روال عادی خبر داد و گفت: از هفته آینده ساعت فعالیت ادارات استان گلستان به روال عادی برمی‌گردد و آغاز فعالیت اداری ساعت 7:15 دقیقه صبح است.
کد خبر: ۹۰۴۶۱۵۶
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان به نقل از فارس ، سیدمناف هاشمی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: از هفته آینده ساعت فعالیت ادارات استان گلستان به روال عادی برمی‌گردد.

وی تصریح کرد: ساعات اداری دستگاه‌های اجرایی استان گلستان که به علت افزایش دما از  6:30 الی 13:30 تغییر کرده بود از هفته آینده به دلیل پایداری جوی به روال عادی خود باز خواهد گشت.

استاندار گلستان بر لزوم تعیین تکلیف 16 هزار و 300 چاه غیرمجاز در استان تاکید و تصریح کرد: آب منطقه‌ای استان گلستان در راستای تعیین تکلیف 16 هزار و 300 چاه غیرمجاز موجود در استان برنامه زمان‌بندی چهار ساله با اعلام بار مالی اجرای طرح را اعلام کند.

هاشمی تاکید کرد: هم اکنون بهانه‌هایی در خصوص چاه‌های غیرمجاز مطرح می‌شود که قابل قبول نیست چراکه هم قبول داریم شرایط استان از نظر تامین آب بحرانی است و برای همین باید به این مسئله مهم توجه ویژه شود.

*تعیین متولی بخش خصوصی برای چشمه «گل رامیان» با فوریت انجام شود

وی با اشاره به آمار بالای فوتی غرق شده در چشمه «گل رامیان» تاکید کرد: باید با قید فویت در خصوص انتخاب متولی این چشمه از بخش خصوصی با رعایت روال قانونی اقدام لازم صورت گیرد.

استاندار گلستان افزود: اگر قرار باشد هفته‌ای یک جوان از این استان در این چشمه غرق و جان خود را از دست بدهد و استان امکانات لازم برای نجات آن نداشته باشد و پیمانکار بخش خصوصی و متولی آن مشخص نشود بهتر است که دور چشمه دیوارکشی شود.

هاشمی در خصوص انتخاب پد هلیکوپتر در هر شهرستان یادآور شد: تمام فرمانداران مکانی برای پد هلیکوپتر با رعایت استاندارد‌های لازم شناسایی و به حوزه معاونت هماهنگی عمرانی استاندار و مدیریت بحران استان اعلام کنند.

وی با اشاره به حضور وزرا و معاونان وزرا در استان خاطرنشان کرد: حضور وزرای مختلف و معاونان آنان در سطح استان تنها با نگاه تشریفات و وقت‌گذارانی نیست چرا که نه ما وقت اضافه داریم و نه وزرا که این سفرها خالی از بهره‌برداری را انجام دهند.

*مدیران حضور وزرا در استان را فرصتی برای دریافت اعتبار ملی بدانند

استاندار گلستان تاکید کرد: هر مقام وزارتخانه‌ای که وارد استان می‌شود مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و فرمانداران باید از این حضور حداکثر استفاده را ببرند و تقاضای کتبی با محوریت معاونان مربوطه استاندار برای دریافت امکانات و اعتبارات ملی ارائه دهند.

هاشمی گفت: فرمانداران شهرستان‌های استان مسائل خود را از حوزه معاونت سیاسی‌، امنیتی، اجتماعی استاندار، دستگاه‌های اقتصادی استان مسائل خود را از معاونت اقتصادی استاندار و دستگاه‌های زیرساختی برای طرح مسائلی پروژه‌ای و اعتبارات تملک‌دارایی از معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار پیگیری کنند.

وی ادامه داد: هر وزیری که به استان سفر می‌کنند باید دستگاه‌های اجرایی مرتبط سهم اعتبارات ملی آن بخش را از این سفرها برای استان اخذ کنند.

استاندار گلستان با بیان اینکه بالای 85 درصد اعتبارات تملک‌دارایی کشور در اختیار وزارتخانه‌ها است باید تلاش کنیم که سهم استان را از اعتبارات ملی افزایش دهیم، یادآور شد: اگر قرار باشد که برای اعتبارات 700 میلیارد تومانی تملک‌دارایی مصوب استان، یک‌هزار و 400 میلیارد تومان پروژه اجرا کنیم باید آن 700 میلیارد تومان اعتبار اضافی از اعتبارات ملی در اختیار وزارتخانه‌ها پیگیری و مطالبه کنیم و اعتبارات بیشتر برای اجرای پروژه‌ها را از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تامین کنیم.

هاشمی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید خود را پیوست نامه‌های استانی کنند و پیگیری شبانه‌روزی برای دریافت اعتبارات ملی داشته باشند در این راه هم هر کمکی از حوزه استاندار دارند اعلام کنند تا نتیجه سریع‌تر محقق شود.

*تنها راه جبران عقب‌ماندگی چندین ساله گلستان دریافت اعتبارات ملی در اختیار وزارتخانه‌ها است/ 2 فیلم آموزشی از خسارات سیل و آتش‌سوزی گلستان تهیه شود

وی تصریح کرد: تنها با این روش است که می‌توانیم عقب‌ماندگی‌های چندین ساله استان را جبران کنیم.

استاندار گلستان با اشاره به گزارش هواشناسی استان و تغییر شرایط آب و هوایی و افزایش دما در کره زمین خاطرنشان کرد: افزایش دما کره زمین، شرایط تبخیر در استان گلستان و وجود چاه‌های غیرمجاز موارد نگران‌کننده است که اتخاذ تدابیر و برنامه‌های فرهنگی برای افزایش مشارکت مردم در مصرف بهینه آب و صرفه‌جویی را بیش از پیش ضروری کرده است.

هاشمی افزود: برای اثرگذاری بیشتر در سطح جامعه دو فیلم آموزشی از خسارت سیل و آتش‌سوزی در مناطق مختلف استان و میزان مشارکت مردم تهیه و گزارش آن در جلسه بعدی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ارائه شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان نیز در این جلسه گفت: هماهنگی و سرعت عمل در کارهای یکی از مهمترین ماموریت‌های شورای هماهنگی مدیریت بحران است که باید آن توجه ویژه شود.

مجتبی جمالی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در مکانیزم ادارات به چشم می‌خورد و به عنوان نقطه ضعف تلقی می‌شود موضوع هماهنگی فعالیت‌ها است.

وی افزایش هماهنگی در مدیریت بحران، یکی از مهمترین و اساسی‌ترین رویکردهای کاهش تاثیرات و پیامدهای ناگوار بحران‌های طبیعی به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: هر چه هماهنگی‌ها بین دستگاه‌ها افزایش یابد ضمن جلوگیری از اتلاف زمان، سرمایه و اقدامات انسانی در لحظات و دقایق بحران شده، کارایی و اثربخشی دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران و نیروهای مردمی را در عملیات امداد و نجات افزایش می‌دهد.

جمالی تاکید کرد: باید دستگاه‌های عضو این شورا ساز و کارهای لازم در کارگروه‌های ذیل شورای هماهنگی برای تسهیل در امر مقابله با بحران به منظور کاهش صدمات و زیان‌های جانی و مالی حوادث طراحی و به کار گیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: وقتی به حوادث طبیعی چند روز اخیر در اروپا و آمریکا با وجود داشتن مجهزترین امکانات مقابله با بحران ولی باز شاهد هستیم که تقریبا در مهار آن عاجز هستند.

جمالی خاطرنشان کرد: همین موضوع نکته مهمی است که باید به آن توجه کنیم که برای فائق آمدن به این بحران‌های چاره‌ای نداریم که سطح آگاهی‌های جامعه را افزایش و آموزش‌ها را در سطح زندگی مردم همگانی کنیم.

وی ادامه داد: آشنایی بیشتر جامعه با موضوعات بحران‌های طبیعی و چگونگی مقابله با آن با هدف پیشگیری باید بیش از پیش مورد توجه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران، شوراهای شهر و روستا و دهیاران باشد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر اهمیت برنامه‎های آموزشی تاکید کرد: اصل پیشگیری یکی از اصول مهم و اولیه کنترل و جلوگیری از خسارات ناشی از بحران است که باید در دستور کار همه دستگاه‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها