فرمانده سپاه استان البرز در نشست خبری کنگره شهدا مطرح کرد ؛
فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به دشمنی های آمریکا و غرب با ایران گفت: امسال آمریکایی ها و غرب تمام تلاش خود را برای مقابله با ایران به کار می برند به طوریکه امروزه هیچ توطئه ای به ذهن نمی رسد که آمریکایی ها از آن صرف نظر کرده باشند.
کد خبر: ۹۰۴۶۱۸۶
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سردار سید یوسف مولایی در نشست خبری کنگره شهدای استان البرز که با حضور خبرنگاران استان در ساختمان  شهیدان بیگی بسیج برگزار شد ،  گفت: اول ذیحجه مصادف با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) با حضرت زهرا سلام الله علیها و روزی نمایدن برای بیان سبک زندگی اسلامی است.

‌آمریکا تاکنون از هیچ توطئه‌ای علیه ایران دریغ نکرده است

فرمانده سپاه استان البرز  به برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای دفاع مقدس استان اشاره کرد و اظهار داشت: البرز بیست و هفتمین استانی است که امسال اقدام به برگزاری کنگره ملی شهدای استان خود می کند. 


وی گفت: از 10 سال پیش مقدمات برگزاری این کنگره در استان آغاز شد ولی بنا به دلایلی فرایند برگزاری این مراسم عقب افتاد اما این بدان معنا نیست که کار برگزاری این کنگره مسکوت و مسکون مانده بود زیرا از حدود 5 سال پیش کارهای زیربنایی آن آغاز شده و اکنون زیرساخت ها برای اجرا آماده شده است. 


سردار مولایی با بیان اینکه این کنگره همزمان با هفته دفاع مقدس در مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد، افزود: برای برگزاری این کنگره مقدماتی در حال اجرا است که از جمله این مقدمات را می توان برگزاری 20 اجلاسیه یادواره شهدای استان دانست که تا کنون 2 اجلاسیه آن برگزار شده است. 


وی، انتشار کتاب در حوزه های مختلف با رویکرد دفاع مقدس و شهدا از کتاب کودک تا داستان و خاطره نویسی را از دیگر این اقدامات برشمرد و اظهار داشت: تاکنون انتشار 15 عنوان کتاب آغاز شده که تیراژ هر کدام یک هزار جلد است. 


فرمانده سپاه استان البرز، تحریر و چاپ زندگینامه شهدا در 13 عنوان، تکمیل بخش اول بازی رایانه ای حیدری و رونمایی از آن در کنگره و برگزاری جشنواره هنری حریم عشق را از دیگر این اقدامات عنوان کرد و گفت: این کنگره در منطقه عملیاتی لشکر 10 سیدالشهدا (ع) واقع در منطقه عمومی حصارک برگزار می شود که قبل از برگزاری این کنگره و از ابتدای هفته دفاع مقدس رزمایش فرهنگی هنری با حضور دستگاه های مختلف اجرایی برگزار خواهد شد. 


وی افزود: در این رزمایش دستگاه های مختلف عملکرد 40 ساله خود را به خصوص در دوران دفاع مقدس به ن مایش می گذارند. 


** تلاش دشمن برای مقابله با ایران 


سردار مولایی در ادامه به دشمنی های آمریکا و غرب با ایران اشاره کرد و گفت: امسال آمریکایی ها و غرب تمام تلاش خود را برای مقابله با ایران به کار می برند به طوریکه امروزه هیچ توطئه ای به ذهن نمی رسد که آمریکایی ها از آن صرف نظر کرده باشند. 


وی با بیان اینکه با چه ابزاری می توان مقابله کرد، افزود: شرایط امروز ما همچون شرایط ابتدای جنگ تحمیلی است به طوریکه از نظر تعداد و از لحاظ مالی از دشمن پایین تر هستیم و در ابتدای جنگ تمام ارکانمان وحدت شکن بود و اختلافات زیاد بود ولی فرهنگ دفاع مقدس در این میان به داد ما رسید. 


فرمانده سپاه استان البرز تصریح کرد: دفاع مقدس برای رفع مشکلات سه درس برای ما داشت که یکی اینکه از تعداد زیاد دشمن نترسیم و دوم اینکه جلوی اختلافات حزبی و گروهی را بگیریم زیرا این اختلافات می توانند کشور را از هم بپاشاند همچون ابتدای جنگ تحمیلی زمانیکه بنی صدر رئیس جمهور بود در 4 عملیات شکست خوردیم ولی پس از عزل بنی صدر طی 9 ماه در 4 عملیات پی درپی طعم پیروزی را چشیدیم. 


وی سومین درس دفاع مقدس را ایثارگری دانست که یکی از ویژگی های بارز شهدا بود در حالیکه امروز در کشور سوداگری حاکم شده است. 


تاکنون 5 هزار و 243 شهید در استان البرز شناسایی شده اند که 115 نفر از آنان را شهدای جاویدالاثر شامل می شوند. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها