یارمحمدی:

سریال وابستگی دولتی در راه آهن ادامه دارد /حمل و نقل ریلی باید سود ده شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، گفت: تجدیدنظر در نحوه مدیریت شرکت راه آهن لازمه قطع وابستگی آن به منابع دولتی است.
کد خبر: ۹۰۴۶۲۰۳
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
 
 
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیم یارمحمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تصمیم جدید دولت در خصوص ارایه یارانه به بخش مسافربری شرکت راه آهن، گفت: زیان ده بودن این نوع شرکت ها مغایر اهداف تعریف شده برای آن ها است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ارایه یارانه از سوی دولت به شرکت هایی همچون راه آهن فشار به بودجه دولتی تحمیل می کند، افزود: دولت باید با توجه به اصل 44 قانون اساسی و تسریع در واگذاری  آنها  به بخش خصوصیحجم وابستگی  ها را کم کند.

شرکت هایی مانند راه آهن باید ارزآور باشند

وی با تاکید بر اینکه شرکت هایی مانند راه آهن باید با تقویت زیرساخت ها بتوانند در حوزه گردشگری فعال شده و به ارزآوری برای کشور اقدام کنند، تصریح کرد: ااگر این شرکت ها نتوانند به وظایف خود عمل  کنند  وبه دنبال آن  بار مالی بسیاری به دولت تحمیل  شود به معیوب شدن سیستم مالی کشور می انجامد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در حال حاضر شرکت هایی همچون رجا به صورت خصولتی واگذار شده اند، گفت: دولت باید بند ناف این شرکت ها را به بودجه دولتی قطع کرده و اجازه فعالیت مستقل همراه با رقابت سالم را بدهد.

شرکت راه آهن سرمایه بسیاری دارد

یارمحمدی با تاکید بر اینکه شرکت راه آهن سرمایه بسیاری دارد، افزود: سرمایه این شرکت بالغ بر هزار هزار میلیارد بوده؛ اما متاسفانه نتوانسته از این سرمایه در مسیر کسب درآمد استفاده کند.

وی با بیان اینکه با وجود سرمایه های کلانی که شبکه ریلی در اختیار دارد سود سالانه ای در حدود 2 هزار میلیارد کسب کرده است، تصریح کرد: متاسفانه باید با صراحت گفت که زیان ده بودن این نوع شرکت ها تنها به دلیل ضعف مدیریت است.

لزوم تجدیدنظر در نحوه مدیریت شرکت راه آهن با هدف افزایش بهره وری

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: تجدیدنظر در نحوه مدیریت شرکت راه آهن با هدف افزایش بهره وری در این نوع حمل و نقل لازم است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: حضور بخش خصوصی در راس مدیریتی راه آهن جمهوری اسلامی ایران می تواند علاوه بر افزایش بهره وری به رشد خدمات نیز بیانجامد زیرا بخش خصوصی راضی به زیان ده شدن نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار