مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهرداری ساری گفت: مسائل فرهنگی در مردم باید تقویت شود، در غیر این صورت اتوبان‌های چندبانده هم نمی‌تواند در مسائل ترافیکی به ما کمک کند.
کد خبر: ۹۰۴۶۳۰۰
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مهدی باقری پیش از ظهر امروز در نشست خبری مشترک با مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهرداری ساری که در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک شهرداری ساری برگزار شد، اظهار کرد: باید تلاش کنیم حوادث و تصادفات جاده‌ای را به حداقل برسانیم که نقش رسانه‌ها با توجه به جایگاه آنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه آموزش حلقه گمشده در بحث ترافیک است، افزود: رسانه‌ها می‌توانند حلقه اتصال جامعه با محیط کوچک خانواده باشند.

رئیس پلیس راهور مازندران اضافه کرد: رسانه‌ها با نوآوری و خلاقیت‌ از عوامل تحرک و پیش‌برنده توسعه فرهنگی می‌توانند باشند.

این مسؤول یادآور شد: ضعف آموزش در جامعه وجود دارد و شاهد روش‌های بی‌احترامی به حقوق یکدیگر در ترافیک هستیم.

باقری با طرح این سؤال که چرا در اجرای حقوق شهروندی هنوز به نقطه‌ای که درخور مردم است، نرسیدیم، گفت: در بحث اشاعه فرهنگی می‌توانیم با استفاده از رسانه‌ها در بهبود رفتار شهری اثرگذار باشیم.

وی ادامه داد: رسانه‌ها، از ابزارهای مهم و کارآمد برای ایمنی از تصادفات است که توقع داریم از آن بهره گرفته شود.

رئیس پلیس راهور مازندران تصریح کرد: با توجه به اینکه بسترهای فرهنگی در رفتارهای اجتماعی نهفته است، برای اینکه عادت‌های مردم را تغییر دهیم باید رسانه‌ها ورود پیدا کنند تا ذائقه مردم در ترافیک تغییر یابد، چرا که اصلاح هنجارهای ترافیکی به‌عنوان فرآیندی پیچیده است که باید به آن توجه شود.

باقری بیان کرد: انتظار پلیس از خبرنگاران، مشارکت اجتماعی است که ازطریق طنز، کاریکاتور و نقاشی می‌توانند در جامعه نقش‌آفرینی کنند تا شرایط و ذائقه مردم را در ترافیک تغییر دهند.

وی با اعلام اینکه عمده‌ترین تصادفات درون‌شهری در مازندران، تصادفات عابران پیاده است، گفت: در چهارماهه امسال ۵۷ درصد تصادفات مربوط به عابران پیاده به‌دلیل عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی بوده است.

رئیس پلیس راهور مازندران اضافه کرد: دومین عامل، تصادفات راکبان موتورسیکلت با ۲۶ درصد بوده که بیشترین سهم تصادفات در حوزه درون‌شهری را به خود اختصاص داده است.

باقری گفت: طی چهار ماه امسال تصادفات منجر به فوت ۱۳ درصد و تصادفات جرحی ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با توجه به افزایش ۸ درصدی مسافران به مازندران کاهش داشت.

وی با تأکید بر اینکه برخورد با رانندگان در دستور کار ما قرار دارد و افزایش برخورد با تخلفات داریم، خاطرنشان کرد: آمار توقیف خودرو در مدت چهارماهه امسال  ۱۱ درصد و همچنین توقیف موتورسیکلت ۵ درصد نسبت به مدت شما به سال گذشته افزایش داشت. 

رئیس پلیس راهور مازندران افزود: همچنین در چهارماهه امسال ۲۰ هزار راننده به‌دلیل موارد ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله سگ‌گردانی، شیشه دودی و سایر اعمال قانون شدند.

باقری با بیان اینکه در چهارماهه امسال بیش از ۴۰ هزار پلاک نقل و انتقال شد، گفت: ۴۱ هزار نفر در  ۴ ماه ابتدایی امسال از ۱۰۵ آموزشگاه سطح استان مبادرت به دریافت گواهینامه کردند، در حالی‌ که جاده‌های ما به اندازه تعداد کاربران افزایش نمی‌یابد، پس مهم‌ترین موضوع توجه به فرهنگ رانندگی است.

وی به راه‌اندازی گشت نامحسوس در تمامی شهرهای مازندران اشاره کرد و افزود: گشت خودرویی نیز در مرکز استان طی ۱۰ روز آینده راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهرداری ساری در ادامه این جلسه اظهار کرد: وجود رسانه مسبب پویایی جامعه است.

احمد گوران اضافه کرد: شهرداری موظف است در نظارت تمامی ساخت‌وسازها محوریت داشته باشد تا با توجه به شرایط خاص لرزه‌خیزی شاهد مشکلی نباشیم.

وی بیان کرد: رسانه‌ها باید کمک کنند تا فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد و بحث فرهنگ رانندگی بیش از گذشته تقویت شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهرداری ساری با اعلام اینکه ۱۰۰ درصد پروژه‌های عمرانی شهرداری توسط آزمایشگاه نمونه‌برداری و ارائه می‌شود، تصریح کرد: اگر مسائل فرهنگی در مردم تقویت نشود، اتوبان‌های چندبانده هم نمی‌تواند در مسائل ترافیکی به ما کمک کند.

گوران با اعلام اینکه مشکلات ترافیکی برای مردم آزاردهنده است، اظهار کرد: افزایش ایمنی رانندگان و عابران، ایجاد نظم در عبور و مرور و تغییر در چهره شهر، کاهش اثرات روحی و روانی، افزایش آگاهی از رفتارهای خطرزا و پای‌بندی به قوانین و مقررات ازجمله مواردی است که در صورت توجه به مسائل ترافیکی شاهد آن خواهیم بود.

وی یادآور شد: سال گذشته ساری یک روز آلودگی زیست‌محیطی جدا از آلودگی صوتی داشت که این نگرانی ما را بیشتر و بیشتر می‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهرداری ساری  بیان کرد: ۵ دستگاه ثبت تخلف سیار ۱۰ روز آینده اجرا می‌شود که پلیس با آرامش بیشتر بتواند با تخلفات برخورد کرده و بتواند بخشی از مشکلات ترافیکی دامن‌گیر شده را رفع کند.

گوران افزود: همچنین ۲۲ دوربین در سطح شهر نصب شد تا پایان امسال به ۵۰ دوربین افزایش می‌یابد.

 مدیر آزمایشگاه فنی مکانیک و خاک شهرداری ساری در ادامه این جلسه اظهار کرد: شهر ساری بر روی گسل خزر به طول ۶۰۰ کیلومتر واقع شده و همچنین نزدیکی به گسل البرز خطر لرزه‌خیزی در مرکز استان را بیشتر کرده است که این موضوع نشان داده که زلزله از ما دور نیست.

علیرضا سعیدی با بیان اینکه یکی از علل تخریب و کشته‌ها عدم کنترل کیفی مصالح ساختمانی است، افزود: تمامی این مسائل سبب شد شهرداری بر آن باشد نسبت به راه‌اندازی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اقدام کند.

وی با اشاره به افتتاح آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک شهرداری ساری در سال ۹۴ اضافه کرد: سال گذشته از سوی اداره‌کل استاندارد مجوز آزمایش‌های فنی گرفته شد و تست‌های کنترل کیفیت بر روی بتن، قیر، آسفالت، آزمایش‌های خاک، مقاومت مصالح، آزمایش‌های زیست‌محیطی و شیمی درحال انجام است.

 مدیر آزمایشگاه فنی مکانیک و خاک شهرداری ساری تصریح کرد: در طرح توسعه در آینده کنترل جوش را در سازه‌های فلزی خواهیم داشت.

سعیدی افزود: با همکاری با مؤسسه لرزه‌نگاری دانشگاه تهران دستگاه لرزه‌نگار نیز در این آزمایشگاه نصب خواهد شد.

وی بیان کرد: از آنجایی که وظیفه ذاتی شهرداری کنترل و نظارت ساخت‌وسازهای شهری است بر آن شد که ساخت‌وسازهای درون‌شهری را کنترل کند.

مدیر آزمایشگاه فنی مکانیک و خاک شهرداری ساری با اعلام اینکه همکاران در سه شیفت آماده خدمت‌رسانی هستند، گفت: پروژه در حال ساخت زیرگذر هلال‌احمر، بوستان ولایت، نیروگاه درحال ساخت زباله‌سوز، پارکینگ طبقاتی، فاز دوم پارک ملل و کانال‌های سطح شهر از جمله پروژه‌هایی بوده که برای انجام آن مورد نمونه‌برداری قرار گرفته است.

بعد از پایان مراسم خودروهای گشت نامحسوس مرکز مازندران رونمایی شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها