خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
رئیس هیأت انجمن علمی کتابداری فارس:
رئیس هیأت انجمن علمی کتابداری فارس گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی برای نخستین بار جشنواره کتاب در شیراز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۴۶۳۰۳
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزار بسیج از شیراز، محمدرضا قانع در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره تابستانه کتاب با همکاری موسسه فرهنگی امیرا کتاب برای تسریع فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی 5 تا 15 شهریورماه امسال در شیراز برپا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کتاب‌های درخواستی متقاضیان در این جشنواره با 20 درصد تخفیف تهیه و رایگان به درب منازل ارسال می‌شود.

رئیس انجمن علمی کتابدار و اطلاع‌رسانی ایران شاخه فارس تصریح کرد: در این جشنواره تاکنون 500 نفر ثبت‌نام کرده و از طریق پست کتاب‌های درخواستی در تمامی زمینه‌ها به جز دانشگاهی ارسال می‌شود.

قانع بیان داشت: تمامی کتاب‌های درخواستی توسط ناشران معتبر کشوری تهیه و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و این طرح همچنان در سال‌های آینده ادامه می‌یابد.

وی اضافه کرد: به دلیل استقبال اقشار مختلف جامعه برای شرکت در این جشنواره مقرر شد جشنواره تابستانه کتاب در قالب طرح ذخیره در فصل بعد اجرا شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه کتاب‌های آموزشی در کشور به‌ویژه استان فارس مغفول واقع‌شده است، افزود: برای تشویق اقشار مختلف جامعه بافرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی باید فعالیت‌های زیربنایی آموزشی و فرهنگی توسط متولیان فرهنگی آهسته و پیوسته در سطح کشور استمرار یابد.

مدیر موسسه امیرا کتاب در ادامه این نشست اظهار داشت: این موسسه بدون حمایت و بودجه دولتی برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی به‌ویژه در مناطق محروم مبادرت به توزیع کتاب به صورت تلفنی و اینترنتی کرده است.

عباس‌علی صالح‌نژاد با بیان اینکه این موسسه اقدام به توزیع کتاب با شعار کتابخانه در خانه شما در شیراز کرده است، گفت: فاز دوم طرح ارسال کتاب تلفنی و اینترنتی در تمامی شهرستان‌های استان فارس در دست اجرا است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها