خبرهای داغ:
جمعی از علما و روحانیان شاخص فارس اعم از اساتید حوزه‌های علمیه، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، ائمه جمعه و ... طی نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار برخورد انقلابی با تروریست‌های اقتصادی شدند.
کد خبر: ۹۰۴۶۳۰۸
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، در پی بروز فسادهای اقتصادی در كشور، نماينده ولی فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز، نمایندگان مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، جامعه اساتید حوزه علمیه فارس،‌ جامعه روحانیت شیراز، مرکز مدیریت حوزه علمیه فارس،‌ شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس، سازمان تبلیغات اسلامی فارس و مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه ارسال كردند.

متن این نامه به شرح زیر آمده است:‌

رئیس محترم قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران

حضرت آیة‌الله آملی لاریجانی دامت تأییداته

سلام علیکم

ضمن تقدیر وتشکر از اقدامات و تلاش‌های خالصانه حضرتعالی و همکاران محترمتان

در این برهه حساس از تاریخ انقلابمان که دشمن عنود، با همه توان به جنگ اقتصادی با ایران اسلامی برخاسته و درصدد است ناکارآمدی و ناتوانی جمعی از مسئولان شناخته شده را به عنوان ناکارآمدی نظام مقدس اسلامی معرفی کند، اقشار و آحاد مختلف جامعه و در رأس آنان علما و روحانیون که همیشه غمخوار و مدافع حقوق مردم بوده‌اند، خواهان اقدامات قاطع، عاجل و دقیق قوه قضائیه در برخورد با متجاوزان به حقوق ملت و مفسدان اقتصادی هستند.

مردم در این زمینه، به حق می‌پرسند: آیا وقت آن نرسیده که برای این مفسدان، دادگاه‌هایی ویژه تشکیل شود و به جرم آنان، خارج از نوبت، و به طور انقلابی رسیدگی گردد؟!

اینکه هسته‌های اصلی و دانه درشت‌های فساد و اخلال دستگیر شوند، خبرهایی است خوش و موجب امیدواری، ولی متأسفانه این امید با اطاله رسیدگی و یا رسیدگی غیر انقلابی، تبدیل به یأس مردم و موجب امیدواری مفسدان می‌شود. از خبرهایی که امروزه فراوان می‌شنویم آن است که مفاسد فلان رانت خوار یا اختلاسگر، پس از مدتها کشف گردیده ولی او پنهان و یا به خارج از کشور متواری شده است. سئوال این است که چرا قبل از آنکه فساد ریشه بدواند و غده چرکین آن سر باز کند، قوه قضائیه به عنوان مدعی‌العموم، ورود نمی‌کند و به علاج واقعه قبل از وقوع نمی‌پردازد؟

همان‌طور که مستحضرید، رهبر حکیم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) بارها بر این نکته تأکید کرده‌اند که باید قوه قضائیه، مظهر عدالت و ملجأ مورد اطمینان و پناهگاه آرامش‌بخش مردم باشد. سؤال این است که چرا در این برهه، شاهد برخورد انقلابی، آرامش بخش، قاطع، فوری و خارج از نوبت با تروریست‌های اقتصادی که گلوی مردم را می‌فشارند و شاید بسیاری از آنان مفسد فی‌الارض و مستحق اعدام باشند، نیستیم؟

بی تردید بخشی از کاستی‌ها و نابسامانی‌های این عرصه معلول سستی‌ها، مسامحه کاری‌ها و ضعف مدیریت‌ها است ولی نمی‌توان نقش قوه قضائیه در جلوگیری از این معضلات را نادیده گرفت.

روحانیون فارس در راستای حمایت همه جانبه از مطالبات به حق مردم و به هدف انتقال خواسته‌های آنان به متولیان امور، ضمن تذکر به رؤسای محترم قوای مجریه و مقننه مبنی بر رسیدگی فوری و قاطع به مشکلات اقتصادی مردم، از حضرتعالی به عنوان عالی‌ترین مقام قضایی کشور انتظار دارند با این پدیده شوم، به‌طور همه جانبه، دقیق، فوری و انقلابی برخورد كرده و بدین‌وسیله موجبات یأس دشمنان و رضایت خاطر مردم عزیز را فراهم آورید.

با آرزوی توفیقات الهی

نماينده ولی فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز

نمایندگان فارس در مجلس خبرگان رهبری

جامعه اساتید حوزه علمیه فارس

جامعه روحانیت شیراز

مرکز مدیریت حوزه علمیه فارس

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس

سازمان تبلیغات اسلامی فارس

مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس

ارسال نظرات
پر بیننده ها