در جلسه همنشینی رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مطرح شد،

از ساخت و تکمیل یکی از بزرگترین اورژانس های کشور تا فرهنگ‌سازی مراجعه مردم به پزشک

در جلسه همنشینی رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مطرح شد، از ساخت و تکمیل یکی از بزرگترین اورژانس های کشور تا فرهنگ‌سازی مراجعه مردم به پزشک.
کد خبر: ۹۰۴۶۳۳۶
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به مناسبت روز خبرنگار و به دعوت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، اصحاب رسانه و مطبوعات با حضور در بیمارستان امام حسین (ع) از روند تکمیل اورژانس و پارکلینیک تخصصی ابن بیمارستان دیدن کردند.
در این بازدید دکتر شیبانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه جای بسیار مهم بیمارستان اورژانس است افزود:پروژه بیمارستان امام حسین (ع) از چند قسمت افزایش سطح کرده و بخش اورژانس و پارکلینیک ویژه، ام آر آی، آی سی یو و فضای تکمیلی به مساحت تقریبی ۲۵ هزار متر در حال ساخت است.
وی با بیان اینکه نسبت تخت ویژه به جمعیت شهرستان در صدر بیمارستان‌های کشور هستیم گفت: دو پروژه اورژانس و کلینیک ویژه تا پایان سال افتتاح می‌شود که ۵۲۰۰ مترمربع مساحت اورژانس است که کمتر است در کشور است و در بازدید از بیمارستان‌های تهران، امکانات اورژانس شاهرود بالاتر است و به گونه‌ای ساخته شده که ساختار اورژانس تروما را داشته باشد.
شیبانی با اشاره به بخش اطفال اورژانس و دو اتاق عمل فعال و ۱۴ تخت و ۱۸ تخت اورژانسی در دو بخش جدا بیان کرد: ۷۲ تخت مصوب در اورژانس پیش بینی شده و نیاز‌های این اورژانس به سه دسته نیرو متخصصین که درخواست دادیم، پرستاری و نیروی پشتیبانی است که مشکلی نداریم.
وی با اشاره به آزمایشگاه تخصصی اورژانس که طبقه منفی یک است گفت: حدود دوسال و نیم ساخت اورژانس طول کشیده است که با ارزان‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت ساخته شده است.
شیبانی با بیان اینکه مشاغل خبری و حوزه سلامت از پیچیدگی و سختی خاص و همچنین از قداست خاصی برخوردار گفت: اگر حوزه سلامت و خبر با هم فعالیت کنند موفقیتی که در حوزه سلامت بدست می‌آید دو چندان است و حاصل تعامل اطمینانی هست که مردم مشکلات را می‌گویند و ما هم دنبال حل مشکلات مردم هستیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تصریح کرد: ما نگران این هستیم تعداد ام آر آی‌ها بیشتر از حد استاندار است، اما مردم دوست دارند بیشتر برخوردار باشند و مردم دوست دارند همه‌چیز آماده باشد، اما ما می‌خواهیم استاندار‌های رعایت شود که اصحاب رسانه می‌توانند کمک کنند.
وی با اشاره به ویزیت روزانه ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ نفر در درمانگاه پاسارگاد شاهرود گفت: ما باید استاندارد‌ها را رعایت کنیم. ما به نسبت تعداد تخت به جمعیت جزو اولین‌های کشور هستیم و ۸۰:تخت ویژه داریم که در کشور قابل توجه هست و
اورژانسی که در حال تکمیل است خودش یک بیمارستان است و دستگاه ام آر آی ما پیشرفته‌ترین در کشور است و این‌ها اطمینان خاطر به نظام ایجاد می‌کند و ما هم با تمام توان در کنار مردم و خدمتگذار آن‌ها هستیم و خواهیم بود.
دکتر حمید کلالیان معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در این بازدید با بیان اینکه در طرح تحول، اورژانس‌های مختلفی استارت خورد و با کمک مسئولین دانشگاه منابع بودجه‌ای مختلف گرفتیم و بزرگترین اورژانس کشور را ساختیم، ۵۵ پروژه بهداشت با پیشرفت ۶۵ درصدی در حال انجام است در ظرف یک سال گذشته در شهرستان شاهرود که ۱۱ هزار متر توسعه بیمارستان امام حسین است که تکمیل کنیم.
وی با اشاره به ایجاد بخش سوختگی بیمارستان بهار با مساحت ۱۸۰۰ متر است که قابل افتتاح است و در بخش آموزش، خوابگاه برای دختران تمام شده است با مساحت ۳۵۰۰ متر و ۲۵۰ نفر گنجایش و خوابگاه پسران در دست اقدام با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و مرکز آموزش بهورزی با پیشرفت ۷۰ درصد در مساحت ۱۷۰۰ متر در شهرک بهارستان و ایجاد مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی که همه در حال تکمیل است.
کلالیان با بیان اینکه طبقه مثبت یک اورژانس شامل قسمت‌های ادارای و درسی دستیار‌های پزشک طب اورژانس است افزود: در این طبقه دو فضا برای حضور مریض‌ها وجود دارد که اگر در بخش پذیرش در طبقه همکف جا نبود به بالا منتقل می‌شوند.
معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه معماری کلی بیمارستان‌ها و بخش‌ها در سطح کشور ابلاغی وزارت‌خانه است گفت: یکی از بزرگترین پارکلینیک‌های ویژه کشور در شاهرود ساخته شده و زیباترین پارکلینیک و اورژانس کشور است
وی با تقدیر و تشکر از دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی که با فکر و زحمت و اندیشه کار کرده اند از پیمانکار با وجدان و مسلمان که با فراز و نشیب‌ها در حال انجام این کار هست نیز تشکر و قدردانی کرد.
گزارش: علی عامری
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار