معاون حقوقی قوه قضائیه گفت:سازمان بازرسی مثل کیسه بوکس شده و از دو طرف ضربه می‌خورد برخی می‌گویند سازمان بازرسی در همه امور دخالت می‌کند و به آن خرده می‌گیرند از طرفی هم برخی می‌گویند این سازمان کم‌کاری می‌کند.
کد خبر: ۹۰۴۶۳۴۳
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، ذبیح الله خدائیان معاون حقوقی قوه قضائیه در نشست هیأت اندیشه ورز سازمان بسیج حقوقدانان با موضوع راهکارهای برون رفت از آسیب‌ها و مشکلات اقتصادی کشور در حوزه قوای سه گانه با تاکید بر مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار کرد: اگر نگاهی به عمر 40 ساله انقلاب داشته باشیم در دوره هر دولتی دچار نوسانات اقتصادی به فاصله 5 سال یکبار می‌شویم که آثار آن فشار بر روی اقشار مردم است.

وی با بیان اینکه اقتصاد ما یک اقتصاد بیمار، تک محصولی و وابسته به نفت است، گفت: همین عامل باعث شد که به یکباره از اواخر دوره طاغوت که قیمت نفت بالا رفت تصدی‌گری دولت افزایش یافت و اقتصاد به شدت دولتی شد و بعد از انقلاب نیز از دامنه دولتی بودن اقتصاد کاسته نشد.

خدائیان اضافه کرد: بعد از ابلاغ سیاست‌های اصل 44 و قانون نوشتن برای آن هم در کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد و خصوصی سازی موفق نبودیم و خصوصی سازی هم در مواردی بر فسادها اضافه کرد.

معاون حقوقی قوه قضائیه خاطر نشان کرد: اقتصاد ما شفاف نیست و به هر اداره‌ای مراجعه کنیم می‌گویند مسائل و اطلاعات محرمانه است در حالی که مسائل امنیتی و دفاعی هم نیست و این عدم شفافیت زمینه ساز ایجاد رانت می‌شود.

وی ادامه داد: در ادارات شایسته سالاری اتفاق نمی افتد و در صورت روی کار آمدن یک دولت همه کارمندان عوض می شوند.

خدائیان عنوان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با فساد تصریح دارند که ما فساد سیستماتیک نداریم و همه مسئولان فاسد نیستند در حالی که گاهی اوقات با برخی صحبت‌ها مردم را نسبت به تمام نظام بی‌اعتماد کرده‌ایم.

معاون حقوقی قوه قضائیه گفت: بیشترین برخورد با مفاسد اقتصادی و دانه درشت‌ها در دوره آیت الله آملی لاریجانی به صورت بسیار پررنگ اتفاق افتاده است و هجمه زیادی نیز نسبت به این قوه در دوره ریاست ایشان ایجاد شد، هجمه ها نیز در زمانی که برخورد با نزدیکان افراد انجام شود، بیشتر می‌شود.

خدائیان با بیان اینکه من نمی‌گویم همه پرسنل قوه قضائیه کاملا به همه وظایف خود عمل می‌کنند، گفت: با این وجود تبلیغاتی که علیه قوه قضائیه می‌شود، انصاف نیست.

وی بیان داشت: طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی را آماده کردیم و سازمان خاص و دائمی برای برخورد با مفاسد اقتصادی با تصویب این طرح ایجاد خواهد.

خدائیان ادامه داد: گاهی می‌گویند سازمان بازرسی کل کشور چکار می‌کند و به این سازمان ایراد می‌گیرند، سازمان بازرسی مثل کیسه بوکس شده و از دو طرف ضربه می‌خورد برخی می‌گویند سازمان بازرسی در همه امور دخالت می‌کند و به آن خرده می‌گیرند از طرفی هم برخی می‌گویند این سازمان کم‌کاری می‌کند.

ارسال نظرات