جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی خوزستان خبر داد

برگزاری جلسه توجیه و تشریح طرح شهید دکتر رهنمون

جلسه توجیه و تشریح طرح شهید دکتر رهنمون با حضور مدیران کانون ها و سرتیم های طرح شهید دکتر رهنمون در سالن جلسات سازمان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۴۶۳۸۴
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی کشوری خبرگزاری بسیج، جانشین بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان گفت: جلسه توجیه و تشریح طرح شهید دکتر رهنمون با حضور مدیران کانون ها و سرتیم های طرح شهید دکتر رهنمون در سالن جلسات سازمان برگزار شد.

 

وی افزود: در این جلسه ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون کلیات طرح شهید رهنمون توسط دکتر شاهولی مسئول سازمان، کلاس آموزشی و تشریح طرح توسط جانشین سازمان ستوانیکم پاسدار سجاد بهمئی انجام شد.

ستوانیکم پاسدار سجاد بهمئی تصریح کرد: طرح «شهید دکتر رهنمون» (جهادگران سلامت) در راستای طرح کلی اعتلای بسیج در استان خوزستان در حال اجرا است.

جانشین بسیج جامعه پزشکی خوزستان ادامه داد: در طرح “شهید رهنمون” تیم‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی در مناطق جغرافیایی مشخصی به صورت دوره‌ای به مناطق هدف و از پیش تعیین شده اعزام و مسایل و مشکلات بهداشتی، درمانی، آموزشی و تغذیه‌ای مردم را بررسی می‌کنند.

بهمئی گفت: در این طرح تیم های پزشکی چهار نفره تشکیل شده از یک پزشک، یک پرستار، یک مراقب سلامت از رشته‌های بهداشتی و یک کارشناس تغذیه و همچنین یک نفر مرتبط با سلامت روان حضور دارند که به‌صورت مستمر به منطقه هدف اعزام و مردم نقطه هدف را تحت پوشش قرار داده و خدمات مختلف آموزشی، بهداشتی و پیشگیری و درمانی را به آنها ارایه می‌دهند.

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی در ادامه بیان کرد: این طرح دارای دوخصوصیت مهم می باشد که یکی استمرار و حضور مستمر تیم های پزشکی و خصوصیت دوم مشخص کردن منطقه هدف و منطقه جغرافیایی خاصی می باشد که تیم درآن محل حاضر و اقدام به خدمت رسانی می نماید.

بهمئی همچنین اظهار کرد: این تیم ها در یک بازه زمانی ۴ ساله در منطقه هدف حضور دارند و جمعیتی بالغ بر۴۰۰۰ هزار نفر را در این بازه زمانی مورد معاینه و درمان قرار می دهند.

وی مهم‌ترین هدف این طرح را ارتباط تنگاتنگ اعضای تیم‌ها با مردم منطقه و ایجاد یک ارتباط صمیمی و دوستانه بین تیم های پزشکی و مردم منطقه هدف دانست و تأکید کرد: اعضای هر تیم باید به‌عنوان یک بسیجی فعال، دلسوز با برقراری ارتباط عاطفی با مردم به حل مشکلات آنان بپردازند. و همچنین سبک زندگی ایرانی اسلامی را به آنان آموزش دهند.

بهمئی در پایان گفت: در حال حاضر در استان خوزستان ۲۰ تیم طرح شهید رهنمون تشکیل گردید که در ۴ ماهه اول سال ۹۷ با اعزام به مناطق هدف نزدیک به ۵۰۰۰ هزار نفر را مورد معاینه و آموزش قرار دادند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار