خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بازی های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و غیره در مسیر هدف انسان همان کار ابلیس را انجام می دهد و با آنها سر راه کمال انسانی دام می گذارند و گرفتارش می کنند.
کد خبر: ۹۰۴۶۵۱۸
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار با دانش آموزان طرح یاوران ولایت ضمن تبریک آغاز ماه ذی الحجه اظهارداشت: شما در بهار زندگی سرمایه ای عظیم دارید که این سرمایه ی عظیم عمر و استعداد در اختیار شما است.

وی حفظ سرمایه های انسان را دارای 2 شرط دانست و عنوان کرد: اول اینکه هر کسی سرمایه ای که دارد را بشناسد اما اگر از سرمایه اش بی خبر باشد به این معنی است که سرمایه اش ضایع می شود.

حجت الاسلام عبادی افزود: دوم اینکه انسان می داند سرمایه دارد اما از آن چطور باید بهره بگیرد. خیلی جاها ممکن است انسان سرمایه اش را بشناسد اما راه بهره برداری از سرمایه اش را نداند در این صورت نیز ضایع می شود.

وی با بیان اینکه شناخت انسان در جامعه شناسی خیلی مسئله مهمی است اولین مسئله ای است که برای انسان سؤال ایجاد می شود خاطرنشان کرد: یک مسئله اینطوری را در یک لحظه نمی توان باز کرد و نمی توان از آن گذشت. موضوعات گاهی تفصیلی و گاهی اجمالی بیان می شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به حدیث قدسی خطاب به همه نوع بشر ابراز داشت: ای بنده من امر خدای حکیم را اطاعت کن که هر چه فرموده بر اساس حکمت مطلق است نه خیال بافی های ما و نتیجه اش این است که استعدادها شکوفا می شود.

 وی ادامه داد: خداوند متعال انسان را مَثَل خود قرار می دهد و انسان همچون آینه که در مقابل خورشید قرار دهید  مانند خورشید نور پخش می کند.

عبادی اظهارداشت: انسان که خدایی شود نور، قدرت و اسمای حسنای خدایی در وجودش می تابد و  اعمال و رفتارش خدایی می شود.

وی با بیان اینکه استعداد در کودکان بهتر خودش را نشان می دهد که بسیاری از عوام را ممکن است گمراه کند گفت: مسئله این است که انسان در ذات خودش نامحدود آفریده شده است. شرطش این است که انسان با حقیقت علم کارش را پیش می برد باید بداند که راهکارش چیست.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه آرمان انسان نامحدود است افزود: کودک دست به ماه یا آتش دراز می کند که آنها را بگیرد و از راه های مختلف علم، الهام، وحی، کشف و ریاضت باید مرحله به مرحله بفهمد و بداند که با چه فرمول مادی یا معنوی می شود به آن آرمان رسید.

وی با بیان اینکه صدها زاویه در ابعاد مختلف زندگی انسان است عنوان کرد: انسان برای رسیدن به هدفش دنبال راه های مختلف می رود اما قانع نیست چون خداوند به او استعداد داده به دنبال علم و فن و تکنیک می رود تا زمان رسیدن به هدفش را کم کند و دنبال سهولت در کار است.

عبادی با بیان اینکه کسی که انسان را نمی شناسد اظهار نظر نکند گفت: تمام عالم در فرمول های فیزیک خلاصه نمی شود. انسان در بعد دیگر وجودش سیر و سفر به آسمان دارند آنچه که  برای بشر در دنیا گنجایش ندارد.

 وی با بیان اینکه در عالم دیگر پل زمان برداشته می شود خاطرنشان کرد: خداوند اجر خودسازی انسان را به عالمی دیگر قرار داده است و آن وقت تجلی این استعدادها است. در جنت همه تشکیلات تابع اراده انسان است.

نماینده ولی فقیه در استان خطاب به دانش آموزان بسیجی گفت: شما نوجوانی که نقد عمر در دستتان است و دزدها بین راهتان در کمین هستند که سرمایه های شما را بدزدند.

وی متذکر شد:  استعداد انسان که می تواند در مسیر کمال، علم، تقوا، حق و عدالت باشد مشغول به چیزهایی می کنند که انسان را هلاک می کند و فکر، ذهن و وقت انسان را ضایع می کنند.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: بازی های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و غیره در مسیر هدف انسان همان کار ابلیس را انجام می دهد و با آنها سر راه کمال انسانی دام می گذارند و گرفتارش می کنند.

وی ادامه داد: بازی های امروز در دنیا نتیجه اش این است که مظلومان عالم را قتل عام، شهرها و کشورهای آنان را ویران می کنند، اذهانشان را آلوده و به جای محبت و دوستی، دشمنی و تفرقه، به جای علم، جهل و به جای دین، خرافات را ترویج می کنند. ابلیس باید بازنشست شود چون با حضور برخی انسانها به وجود ابلیس نیاز نیست.

نماینده ولی فقیه در استان خطاب به فرماندهان واحدهای بسیج دانش آموزی گفت: عمر و استعداد دو سرمایه گرانقدر که دست شما است را به خوبی حفظ کنید و امیدواریم که این وضعیت زیاد طول نکشد و صاحب اصلی  مدیریت جهان بشر بیاید و شما ایشان را از نزدیک ببینید.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها