خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین از کمیته رامند و شال بازدید و در نشست جداگانه با پرسنل این نهاد به تشریح سیاست‌های این نهاد برای رفع محرومیت پرداخت.
کد خبر: ۹۰۴۶۵۲۹
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

به گزارش خیبرگزاری بسیج در قزوین، مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین استقلال معیشتی و زندگی مددجویان را لازمه محرومیت زدایی و رهایی از اتکا به کمک دیگران دانست و گفت: اساس کار کمیته امداد بر محرومیت زدایی و ارتقای وضعیت خانوارها در ابعاد مختلف استوار است و در این میان آنچه عامل ضعف خانواده در ابعاد مختلف می‌شود فقر اقتصادی است.
وی ادامه داد: فقر اقتصادی موجب فقر فرهنگی نیز می‌شود از این رو تلاش می‌کنیم در کنار توجه جدی به موضوع ارتقای فرهنگی مددجویان، ارتقای معیشت آنها را نیز پیگیری کنیم.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: محرومیت زدایی و مبارزه با فقر مستلزم اقدامات مختلفی در دستگاه‌های خدمت رسان کشور است که در کمیته امداد امام خمینی (ره) این رویکرد با ایجاد اشتغال مددجویان دنبال می‌شود از این رو اشتغال زایی اولویت اصلی کمیته امداد است.
وی عنوان کرد: کمیته امداد اورژانس اجتماعی موقت است از این رو نباید تصور شود که کمیته امداد وام پخش می‌کند؛ اگر چنین دیدگاهی وجود داشت باید بدانیم که خطا رفته‌ایم.
مؤمنی توضیح داد: تنها مددجویانی می‌توانند از تسهیلات کمیته امداد استفاده کنند که دارای صلاحیت و شایستگی‌های لازم باشند به عنوان مثال کسی مشمول دریافت تسهیلات قالی بافی می‌شود که دوره آموزشی را گذرانده و دارای دار قالی باشد و همینطور در مشاغل دیگر داشتن مهارت و گواهی مربوطه الزامی است.
وی ادامه داد: اگر دریافت کننده وام بدون مهارت و قابلیت‌های لازم تسهیلات دریافت کند در واقع خود را به نیازمند بدهکار تبدیل کرده از این رو همکاران ما سختگیری‌هایی دارند که ممکن است از آن گلایه شود ولی ایجاد اشتغال پایدار هدف از پرداخت تسهیلات است از طرفی اولویت پرداخت تسهیلات مشاغل دارای کارآفرینی و اشتغال بالاست.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با انتقاد از برخی اشرافی گری ها و با یادآوری سخنان حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در این خصوص گفت: نمی‌توان طرفدار فقیر و مسکین و یتیم باشیم و اشرافی عمل کنیم چراکه مکتب اسلام و مردم این تعارض و تضاد را برنمی‌تابند در واقع چنین انحراف‌هایی مردم را آزار می‌دهد.
وی تأکید کرد: تکریم یتیمان، رفتار و منش و روحیه جهادی و انقلابی از کارکنان کمیته امداد مورد انتطار است، در نظام اسلامی و ولایی زندگی مسئولین نباید اشرافی باشد و رفت و آمد آنها نباید مسرفانه باشد.
مؤمنی کمیته امداد را اورژانس اجتماعی موقتی خواند و اظهارکرد: عده‌ای را باید از پوشش خارج کرد تا بتوان عده دیگری را تحت پوشش قرار دهیم البته این سیاست به نفع مددجوست در واقع مددجویان نباید وابسته به کمیته امداد باشند و باید روی پای خود بایستند.
وی خطاب به پرسنل کمیته امداد گفت: همه ما در امداد متفق هستیم و می دانیم که در نظام اسلامی مددکاری بالاتر از همه ثروت‌هاست.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها