همزمان با اختتامیه هشتمین جشنواره سراسری عکس رضوی؛
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برگزاری آیین تجلیل از مقام هنری دو عکاس پیشکسوت تبریزی همزمان با اختتامیه هشتمین جشنواره سراسری عکس رضوی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۶۵۳۱
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، علی محرمی گفت: همزمان با آیین اختتامیه هشتمین جشنواره سراسری عکس رضوی که روز پنجشنبه بیست و پنجم مردادماه جاری از ساعت ١٨ در تالار استاد صیامی مجتمع سینمایی ٢٢ بهمن تبریز برگزار می‌شود، ‌از مقام هنری حسین جاودانی‌‌پور و رحمان قبه‌زرین دو عکاس پیشکسوت تبریزی تجلیل می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم  توجه بیش از پیش به پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر استان، اذعان کرد: جایگاه هنرمندان به عنوان بخش اصلی سرمایه اجتماعی کشور عامل پیش برنده در تمام عرصه‌ها است.

محرمی به نقش هنر در توسعه زیربنای فرهنگی اشاره کرد و یادآور شد: تکریم هنرمندان رسالت اصلی متولیان فرهنگی است.

براساس این گزارش، حسین جاودانی‌پور متولد ١٣٢٢تبریز است. وی در سال ١٣٤٤ به خدمت اداره فرهنگ(آموزش و پرورش) در آمده و در رشته فیزیک تا مقطع لیسانس ادامه تحصیل داد.

جاودانی‌پور هنر عکاسی را در سال ١٣٣٨ زیر نظر استاد سید جمال ترابی طباطبایی در دبیرستان تربیت آموخت و تا سال ١٣٤٢ به همراه برادر خود حاج حسن جاودانی به صورت حرفه ای و پس از آن در کنار فعالیت های شغلی خود با علاقه وافر ادامه داد و توجه خاص او به اپتیک و عکاسی بود که اورا در دانشگاه به سوی رشته فیزیک کشاند .

وی در تمام مدت خدمت و مسافرت ها همواره دوربین عکاسی جزو اصلی ترین وسایل همراه وی بوده و همیشه نگاه عاشقانه اورا بر طبیعت ثبت میکرد .

جاودانی‌پور به موازات شغل معلمی به الکترونیک روی آورد و از سال ١٣٥٨در زمینه مخابرات و تلفن های پیشرفته فعالیت نمود و بیش از ٦٥ جلد کتاب تخصصی و راهنمای استفاده ازتلفن‌های پیچیده را از زبان های آلمانی ، فرانسه ، انگلیسی و . . . به فارسی ترجمه و چاپ نموده است.

همچنین رحمان قبه‌زرین متولد ١٣٢٦ تهران است. وی با عکاسی در کنار برادر بزرگ خود محمود قبه‌زرین آشنا شد و سپس فن عکاسی را از حاج احمد سعدین آموخت.

وی در سال ١٣٥٠ عکاسخانه استاد پشت‌پناه را خریداری کرده و به طوری جدی شروع به عکاسی کرد. وی نورپردازی را از جمشید علوی آموخت و سپس همزمان با رایج شدن عکاسی دیجیتال وی نیز عکاسی دیجیتال را تا اکنون ادامه داده است.

براساس این گزارش آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر هشتمین جشنواره سراسری عکس رضوی بیست و پنجم مردادماه ساعت ١٨ در محل تالار استاد صیامی مجتمع سینمایی ٢٢ بهمن تبریز برگزار می شود

ارسال نظرات