خبرهای داغ:
حرکت جدید رسانه وابسته به دولت انگلیس برای ایجاد شکاف در جامعه ایران از مدت‌ها قبل شروع شده و به فراخور زمان موضوعی برای برانگیختن احساسات مردم از سوی آنها داغ می‌شود.
کد خبر: ۹۰۴۶۵۸۶
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، از زمان مطرح شدن برنامه جدید دشمنان ایران برای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی، یک موضع بیش از سایر موارد به چشم می خورد و مشخص است که آنها بر روی این موضوع بیش از هر اهرم دیگری سرمایه گذاری کرده اند و آن ایجاد شکاف میان مردم و مقامات ایرانی است.

در این میان ترامپ و تیم وی از یک سو، نتانیاهو از سوی دیگر و رسانه های غربی نیز به عنوان بازوهای اجرایی کار خود را آغاز کرده اند و هر یک به تناوب موضوعی را برای دامن زدن به اختلافات داخل ایران و عمیق تر کردن شکاف داغ می کنند.

انتشار پیام های فارسی از سوی وزارت خارجه آمریکا در مورد تحولات داخلی ایران و تلاش برای شوراندن مردم علیه حکومت، اقدام نخست وزیر رژیم صهیونیستی در راه اندازی شبکه فارسی و پرداختن به مواردی همچون مشکل آب در ایران و انتشار پیام های تحریک آمیز در توئیتر، همگی در این راستا انجام می شوند.

اما در این میان شاید کار اصلی بر دوش رسانه ها یعنی همان بازوهای اجرایی باشد. جایی که شبکه های فارسی زبان با جعل واقعیت و وارونه جلوه دادن حقیقت برنامه های ویژه علیه ایران را پیش می برند و در این راه از برخی چهره های شناخته شده برای مردم ایران استفاده می کنند.

ماجرای نشست کشورهای حاشیه دریای خزر در قزاقستان موضوع جدیدی بود که برای گسترش اختلافات در داخل ایران از آن استفاده شد و «بی بی سی فارسی» نقشی اساسی در این میان ایفا کرد و با بهره گرفتن از فردی به نام «رجب صفراف» توانست برای چند روز بخشی از مردم ایران را که اطلاعات کمی درباره دریای خزر و تقسیم بندی های آن داشتند با خود همراه کند.

صفراف کیست؟

رجب صفراف یک کارشناس روس بوده و مدیر مرکز مطالعات ایران معاصر در روسیه است که البته برخی وی را یک چهره امنیتی می دانند. صفراف در یک دهه گذشته با توجه به کمبود کارشناس روس در داخل ایران، توانست به رسانه های ایرانی راه بیابد. صفراف که به زبان فارسی مسلط است در طی سال های گذشته با نزدیک شدن به رسانه های ایرانی سعی کرد تا از خود چهره ای قابل اعتماد ارائه کند.

وی حتی در این راه سعی کرد تا با زیر سوال بردن مذاکرات ایران در برجام و متهم کردن طرف ایرانی به دادن امتیازهای زیاد در جریان مذاکرات منتهی به امضای برجام، خود را به مخالفان برجام در داخل ایران نزدیک کند.

از همین رو وی فردی مناسب برای پیش بردن پروژه ایجاد تفرقه در ایران بود در نتیجه بی بی سی فارسی در نمایشی وی را به دام انداخت و صفراف در پازل دشمن وارد بازی شد و با مطرح کردن موضوع حق ۵۰ درصدی ایران از دریای خزر توانست بخشی از مردم ایران را به مسئولان بی اعتماد کرده و موجب مطرح شدن موضوع خیانت و وطن فروشی در خصوص دریای خزر در داخل ایران شود.

موضوع این نوشتار پرداختن به سهم ایران در دریای خزر نیست و افراد آگاه از مسائل بین الملل و مطالعات خزر به خوبی می دانند که موضوع حق ۵۰ درصدی ایران از دریای خزر دست کم در  سال های اخیر حتی در دوران حکومت پهلوی نیز مطرح نبوده است.

در برنامه بی بی سی در خصوص دریای خزر که با حضور صفراف برگزار شد وی به عنوان یکی از اعضای تیم روسی در مذاکرات خزر معرفی شد در حالی که این موضوع اصلا صحت ندارد و مقامات حاضر در این گفتگوها به صراحت این موضوع را اعلام کرده اند.

به هر حال دروغی مطرح شده و عده ای آن را باور کرده اند. به نظر می رسد طراحان این نقشه از جمله معروف «پاول جوزف گوبل» فرمانده ماشین تبلیغاتی آلمان نازی، که گفته بود «دروغ هر چه قدر بزرگتر باور کردن آن برای مردم راحتر است» استفاده کرده باشند.

اهداف دروغ بزرگ

همانطور که عنوان شد هدف اصلی از انتشار این دروغ بزرگ آنهم از سوی رسانه ای که سابقه طولانی در ایجاد بحران در ایران دارد پررنگ تر کردن اختلافات میان مردم و مسئولان بود. اما این دروغ پردازی یک هدف دیگر هم داشت و آن جلوگیری از ایجاد جبهه جدید در برابر آمریکا است. واشنگتن در ماه های اخیر به واسطه اقدامات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، متحدان اصلی خود را از دست داده و در حال حاضر فقط رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی هستند که از تصمیمات و اقدامات کاخ سفید حمایت می کنند.

بدعهدی آمریکا در خصوص برجام موجب نزدیک تر شدن ایران به روسیه و دیگر کشورهای همسایه شده از همین رو یکی دیگر از اهداف دروغ پردازی های بی بی سی به احتمال زیاد بدبین کردن مردم ایران به مسکو و سوء استفاده از این موضوع بوده است.

از مشکلات  اقتصادی تا وطن فروشی

رصد مجموع اقدامات انجام گرفته در راستای ایجاد اختلاف در ایران در ماه های اخیر نشان می دهد که موضوعات مهم برای مردم از قبیل مشکلات اقتصادی، گرانی کالاها، کمبود آب، تحریم ها، و نهایتا دریای خزر، مواردی هستند که پرداختن به آنها و جعل حقیقت می تواند دشمنان ایران را به هدف نزدیک تر کند از همین رو به فراخور زمان شاهد پر رنگ شدن یکی از این موارد از سوی آنها و رسانه های تحت امرشان هستیم.

مطرح شدن موضعی همچون وطن فروشی و چشم پوشی از حق مسلم و بازتاب گسترده آن در رسانه ها و شبکه ها اجتماعی که پیشتر ماهیت آنها مشخص شده، موضوعی است که می تواند سبب بی اعتمادی مردم به مسئولان و فاصله گرفتن آنها از یکدیگر شود.

در دشمنی رسانه هایی همچون بی بی سی با ایران شکی نیست و مشخص است که آنها بر اساس منافع سرمایه گذاران خود اقدام می کنند و نه منافع مردم کشورهای دیگر، از همین رو اعتماد به این قبیل رسانه ها و خام شدن در برابر گزارش های هدفمند آنها دقیقا هدفی است که از سوی دشمنان دنبال می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها