خبرهای داغ:
بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با بیان اینکه؛ فضای هنر سینما، تئاتر و تلویزیون به بسترهای معنوی و جوانان متعهد در جامعه نیازمند است تاکید کرد: خاستگاه و پله ارتقاء هنرمندان جشنواره تئاتر بچه های مسجد از مسجد بوده، آن‌ها در این فضای معنوی بالنده می شوند.
کد خبر: ۹۰۴۶۶۱۰
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴

«کوروش سلیمانی» از داوران سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج در قزوین گفت: هنرمندان مسجدی استعدادهایی دارند که باید دیده ‌شوند، این جشنواره‌ها می‌تواند زمینه ای فراهم کند تا استعدادها بیش از پیش شکوفا شوند، بنابراین برگزاری این جشنواره‌ را می‌توان اتفاقی مبارک دانست که اگر به روندی مستمر تبدیل شود، مفیدتر نیز خواهد بود.
وی افزود: اگر هیئت امنای مساجد ابعاد گسترده کارکردهای مساجد را درک کنند، اتفاقات بهتری در حوزه جذب جوانان و نوجوانان به مساجد خواهد افتاد.
وی یادآور شد: باید مسئولان به فکر گسترش کیفی چنین جشنواره‌های مردمی در فضای مساجد باشند تا بتوانیم شاهد اجراهای موفق تری باشیم.
«سلیمانی» در خصوص شناخت خود از برگزاری جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد گفت: من پیش‌از این با این جشنواره آشنا بودم و حتی در دهه هفتاد جزء شرکت‌کنندگان این جشنواره محسوب می‌شدم.
داور سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در خصوص کیفیت برگزاری جشنواره عنوان کرد: تفاوت این جشنواره با دیگر جشنواره‌های مرسوم تئاتر، به اجرای آنها در فضای مسجد مربوط می شود و تفاوت خاص دیگری در آنها نمی‌بینم.
سلیمانی با اشاره به اهمیت شناسایی استعدادهای جوان در این‌گونه برنامه ها خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد در این رویداد فرهنگی و هنری وارد حرفه‌ بازیگری می‌شوند و کار آن‌ها دیده می‌شود، و ازآنجاکه خاستگاه و پله ارتقاء آن‌ها از مسجد بوده، بی‌شک فضای عمومی مسجد را به همراه خود دارند و آن را به فضای حرفه‌ای منتقل می‌کنند که بسیار تحسین‌برانگیز است.
سلیمانی در پایان با تأکید بر اینکه فضای هنر به ویژه سینما، تئاتر و تلویزیون به چنین بستر و افرادی در جامعه نیازمند است، یادآور شد: اینکه چه میزان از این هنرمندان وارد حیطه حرفه‌ای شده و در این مسیر موفق شوند به میزان فعالیت و تلاش و ممارست و تمرین یکایک آن‌ها بستگی دارد که امیدواریم در این مسیر همت لازم را داشته باشند.
1010/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها