فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بانه گفت: امسال ۲ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و بهسازی یادمان‌های شهدای سیرانبند، ابولحسن و پارک ۱۵ خرداد هزینه شده است.
کد خبر: ۹۰۴۶۶۱۳
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ یوسف معروفی در آیین مقدماتی کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان با اشاره به اهمیت نگه داشتن یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: هر سال بیش از یک هزار نفر در قالب کاروان‌های راهیان نور از این یادمان‌ها بازدید می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۲۵ کارگروه برای برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان تشکیل شده است، افزود: در راستای برگزاری هر چه بهتر این آیین، ۵۰۰ اقدام در این کارگروه‌ها تصویب و انجام شده است.

سرهنگ معروفی تاکید کرد: در ۲ سال اخیر هر پروژه‌ای که در شهرستان بانه افتتاح شده مزین به نام یکی از شهدا است بطوریکه پل رو گذر و زیر گذر ورودی شهر به نام شهید مطلب احمدیان نام گذاری شد و یک هزار نهال در یادمان‌های شهدا نیز به نام شهیدان شهرستان غرس شد.

وی یادآور شد: دیدار با خانواده شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا و تکریم خانواده معظم شهدا، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و سلامت، برگزاری مسابقات ورزشی، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، نامگذاری نمایشگاه‌ها به نام شهدا و برگزاری یادواره شهدای دانش آموز از جمله اقدامات انجام شده در راستای کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان است.

فرمانده سپاه ناحیه بانه اضافه کرد: اهدای کمک هزینه ازدواج به ۳۴ زوج جوان، مستند سازی زندگی شهید نصرالهی، راه اندازی پنل پیامکی سپاس کنکره ۵۴۰۰ شهید کردستان و تشکیل کارگروه بزرگ رفع موانع و برگزاری نمایشگاه پوستر و عکس دفاع مقدس از دیگر کار‌های انجام شده در این ارتباط است.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه خانواده شهدا در جامعه گفت: همه ما به خانواده‌های شهدا مدیون هستیم و باید تلاش کنیم نام، یاد و راه شهدا در کشور تداوم داشته و الگوی برای نسل جوان باشد.

یک استاد حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم به نقش شهدای کردستان در پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: مردم این دیار از نخستین لحظات پیروزی انقلاب از نظام دفاع کرده و به پای درخت با عظمت نظام خون دادند.

حجت الاسلام علی فلسفی اظهار داشت: هر سال در کردستان پیشمرگان، پاسداران و سربازان به جرم دفاع از نظام به خاک خون کشیده و همرزمان شهید خود می‌پیوندند.

وی تاکید کرد: جامعه دارای آرامش کامل است که امنیت در همه ابعاد برای اقشار فراهم شود البته بخش عمده‌ای از امنیت جامعه بر عهده زنان است تا با حفظ حجاب اسلامی ظاهر و حرمت‌ها را نگه دارند.

در این آیین از خانواده‌هایی که چند شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.
شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب کردستان، ۸۴۰ شهید، یک هزار ۲۶۰ جانباز و ۱۰۰ آزاده را تقدیم نظام اسلامی کرده است.


کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان قرار است پاییز سال ۱۳۹۷ برگزار شود.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات