خبرهای داغ:
نیک روش گفت: آنچه که در دانشگاه تدریس می شود و نیرویی که در دانشگاه تربیت می شود نباید چشم به دست غرب بدوزد. اقتصاد لیبرال نخواهد توانست نسخه ای برای پیش برندگی و تشکیل حکومت بزرگ اسلامی داشته شود
کد خبر: ۹۰۴۶۶۲۶
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج نیک روش رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در مراسم‌ تودیع و معارفه رئیس بسیج دانشجویی قزوین بیان کرد: دو نهاد مهم که با تاکید امام راحل تشکیل شد بسیج دانشجویان و بسیج طلاب است که این پیام تاریخی امام مبنی بر تشکیل این دو نهاد نیاز به تامل دارد.
وی با توجه به اهمیت پیام تاریخی امام مبنی بر تشکیل بسیج دانشجویی گفت: در عرصه های شهادت، سازندگی و کمیته امداد همیشه حضور احاد بسیجیان دانشجو مشهود بوده و اگر می خواهیم بسیج دانشجویی همان بسیجی باشد که امام راحل به آن تاکید کردند باید به دنبال جوهره اصلی آن باشیم.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور اظهار کرد: بسیجیان کسانی که هم در مقام اندیشه پیرو ولی فقیه باشند و هم در مقام عمل و رفتار و هر زمان که پیروی اندیشه و عملی از فقیه بود نتایج بسیار شیرینی حاصل شد که موجب شیرین کامی ملت ایران و مستضعفان سراسر جهان شده است.
نیک روش عنوان کرد: زمانی که فتوحات انقلاب در ایران و جهان گسترش می یابد همه حقیقت جویان عالم انگیزه می یابند و امروز اگر با وجود همه موفقیت های این چهار دهه فشارهای اقتصادی موجب زنجش مردم می شود به دلیل عدم حضور کسانی است که وابستگی به شرق و غرب نداشته باشند.
وی افزود: آنچه که در دانشگاه تدریس می شود و نیرویی که در دانشگاه تربیت می شود نباید چشم به دست غرب بدوزد. اقتصاد لیبرال نخواهد توانست نسخه ای برای پیش برندگی و تشکیل حکومت بزرگ اسلامی داشته شود.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور خاطرنشان کرد: کجایند سربازان انقلابی که نرم افزارهای فرهنگی لازم برای پیشبرد انقلاب را تولید کنند‌. اهمیت دانشگاه به دلیل تربیت نیرو و تولید علم نافع است. علمی که رشد آن مشکلات مردم و انقلاب را حل کند.
نیک روش اضافه کرد: آنچه که امام راحل در خصوص بسیج دانشجویی فرمودند این است که بسیج دانشجویی باید پرچمدار انقلاب اسلامی باشد چرا که دانشگاه دستگاه نیرو ساز انقلاب اسلامی است و اگر نتواند متعهد باشد نافع انقلاب نیست.
وی تصریح کرد: اگر مطالبه گری درصدد حل مصایب مردم است با این دیدگاه که عقبه علمی دارد و دانشجو با استدلال مطالبه گری می کند. در مناطق حاشیه ای شهرها، روستاها و مناطق محروم حضور دانشجویان می تواند عمق گفتمان انقلاب اسلامی را بیش از پیش به اجرا رساند. همه این امور یک نگاه راهبردی می خواهد که نگاه ما را با طرح تطابق امام راحل برای امت سازی تضمین کند.
نیک روش ادامه داد: این امت باید هم به لحاظ کمی و کیفی درجهت پرورش یاران امام زمان رشد کند، امتی که امروز همراه مقام معظم، رهبری را در مسیر دستیابی به اهداف ناب امام یاری کند.
وی یادآور شد: در جایی که همه دنیا هم قسم شدند انقلاب را از پای درآورند نصرت الهی شامل شده و وحدت و انسجام و ولایتمداری مردم همراه انقلاب بوده است.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: باید با توجه به جنگ تمام عیار دشمن، آرایش بسیج دانشجویی ماهم تغییر کند. اگر اردوی جهادی داریم الویت اول ما ایجاد اشتغالزایی باشد و هسته های مقاومت با حضور در عرصه های مختلف از کمترین ظرفیت ها با عقبه علمی و استفاده از تجربیات اساتید، توانمندی های را افزایش دهند.
1010/\30/f

ارسال نظرات
پر بیننده ها