خبرهای داغ:
در پنجاه و نهمین جلسه رسمی علنی شورای اسلامی شهر قم موضوعات مختلفی از جمله افزایش نرخ کرایه حمل و نقل در بخش مسافر، رند شدن نرخ کرایه در برخی خطوط و تلاش برای کاهش تعداد دکل‌های مخابراتی در سطح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۰۴۶۶۲۹
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۹
از افزایش نرخ کرایه تا کاهش تعداد دکل‌های مخابراتی در شهر
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، پنجاه و نهمین جلسه رسمی علنی شورای اسلامی شهر قم دوشنبه شب با ریاست عبدالله جلالی در ساختمان شهید باکری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مجید اخوان از اعضای شورای شهر به بیان توضحیاتی در خصوص لایحه‌های اخذ مجوز تفریغ بودجه سال ۱۳۹۶ سازمان حمل و نقل و ترافیک، سازمان میادین میوه و تره‌بار، سازمان پارک‌ها و فضای سبز و سازمان قطار شهری پرداخت و در نهایت این چهار لایحه با رای اعضای شورای اسلامی شهر قم تصویب شد.

وی در ادامه لایحه اخذ مجوز تعیین ضریب املاک واقع در خیابان زنگارکی و لایحه اخذ مجوز کاهش صد در صدی عوارض و جریمه کمیسیون ماه صد پلاک ثبتی ۲۲۸۲ متعلق به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و این دو لایحه نیز با حداکثر آرا به تصویب رسید.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به لایحه اخذ مجوز افزایش اجاره بهای عرصه برای نصب دکل‌های مخابراتی BTS در بوستان‌های سطح شهر گفت: براساس مصوبه شورای شهر قم، مخابرات و شرکت‌های همراه از سال ۱۳۹۴ ماهانه ۳ میلیون تومان بابت اجاره بهای دکل‌ها به شهرداری قم پرداخت می‌کنند و این رقم در ۳ سال اخیر افزایش نداشته است که پیشنهاد شهرداری افزایش این مبلغ به ۴ میلیون تومان از ابتدای سال ۱۳۹۸ است تا هزینه ۴ سال گذشته نیز جبران شود.



کاهش تعداد دکل‌های مخابراتی در شهر

امیر سامع معاونت خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه در خصوص اجاره دکل‌های مخابراتی باید به مقوله ایمنی سازه‌ها و زیبایی شهر توجه داشته باشیم عنوان کرد: پیشنهاد ما برای اجاره بوستان‌ها و فضا‌های عمومی شهرداری برای نصب دکل‌های مخابراتی از سال ۱۳۹۸ ماهانه ۴ میلیون تومان است و امیدواریم این مبلغ سالانه افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۰ دکل مخابراتی در سطح شهر وجود دارد و سیاست شهرداری قم نیز کاهش تعداد دکل‌هاست.

در ادامه عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در نصب دکل‌ها باید ساماندهی صورت گیرد و به تمام اصول در این زمینه توجه شود گفت: باتوجه به اینکه قیمت اجاره‌بها از سال ۱۳۹۴ تا کنون افزایش نداشته است به همین دلیل به نظر می‌رسد تصویب این لایحه مناسب است.

در نهایت با بررسی‌هایی اعضای شورای اسلامی شهر قم لایحه اخذ مجوز افزایش اجاره بهای عرصه جهت نصب دکل‌های BTS در بوستان‌های شهر قم به تصویب رسید.

در ادامه نیز لایحه اخذ مجوز تقسیط بدهی تاخیر تادیه آقایان علوی، آقامیری و رضایی و لایحه اخذ معرفی هادی رضایی به عنوان قائم مقام ذی‌حساب شهرداری در سازمان فناوری اطلاعات به حداکثر آرا به تصویب رسید.



یک درخواست از فرماندار

روح‌الله امرالهی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم نیز به لایحه اخذ مجوز نرخ پیشنهادی کرایه انواع خودرو‌های فعال در حوزه حمل و نقل بار و مسافر درون شهری سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و گفت: امیدواریم فرماندار قم ضمن در نظر گرفتن مصلحت کنونی جامعه در کمیته انطباق این لایحه را تصویب کند.

وی افزود: براساس این لایحه در تمام خطوط و مسیر‌ها افزایش قیمت تا سقف ۱۰ درصد بوده و حتی در برخی موارد نیز حدود ۸ درصد افزایش قیمت داشتیم و تنها در قیمت تاکسی شهری قیمت از ۸۰۰ تومان به ۹۰۰ تومان افزایش پیدا کرد که با توجه به خرد شدن مبلغ امکان افزایش ۱۰ درصدی وجود نداشت.

امراللهی با اشاره به قیمت گذاری جدید یدک‌کش‌ها عنوان کرد: در زمینه یدک‌کش‌ها نیز تنها در ردیف یک و برای خودرو‌های سنگین افزایش ۴ درصدی داشتیم و در باقی ردیف‌ها افزایش قیمت نداشتیم.



یک پیشنهاد برای رند شدن نرخ کرایه

در ادامه حسن بختیاری نایب رئیس شورای شهر قم گفت: رقم ۹۰۰ تومان در برخی خطوط رقمی مشکل آفرین بوده و اصولا امکانی برای برگرداندن اضافه رقم کرایه وجود ندارد، بنابراین به نظر می‌رسد بهتر است این مبلغ از ۸۰۰ به ۱۰۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کند و در عوض تا دوسال آینده دیگر در این خطوط شاهد افزایش قیمت نباشیم.

در نهایت لایحه اخذ مجوز نرخ پیشنهادی کرایه انواع خودرو‌های فعال در حوزه حمل و نقل بار و مسافر درون شهری سال ۱۳۹۷ با حداکثر آرا به تصویب رسید.

در پایان نیز لایحه اخذ مجوز توافق‌نامه فی مابین شهرداری قم و آقای محمدباقر جعفری و لایحه اخذ مجوز اعمال ماده ۹ نحوه خرید و تملک در اراضی و املاک واقع در طرح‌های دولتی نیز مصوب شد.
ارسال نظرات