خبرهای داغ:
فرمانده سپاه نینوا استان گلستان بر لزوم تشکیل قرارگاه فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت تاکید کرد و این اقدام را در راستای شکل‌گیری یک جبهه فرهنگی اثرگذار در استان مهم خواند
کد خبر: ۹۰۴۶۶۷۱
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، حسین معروفی در دیدار صمیمانه علی‌اصغر فاضلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و محمدعلی طالع‌زاری معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان که در سپاه نینوا انجام شد با اشاره به لزوم شکل‌گیری قرارگاه فرهنگی ایثار و شهادت در استان تاکید و اظهار کرد: این اقدام در راستای شکل‌گیری یک جبهه فرهنگی اثرگذار نتیجه‌بخش خواهد بود.

وی تبادل اطلاعات در حوزه ایثار و شهادت را برای نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه موثر خواند و تصریح کرد: تشکیل قرارگاه فرهنگی ایثار و شهادت در راستای هم افزایی و ارتباط هر چه بیشتر دستگاه‌های متولی همچنین دستگاه‌های فرهنگی برای پرهیز از موازی کاری اثرات خوبی برجای خواهد گذاشت.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان افزود: این قرارگاه می‌تواند علاوه بر دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه ایثار و شهادت بلکه عناصر تاثیرگذار در جبهه فرهنگی را به یکدیگر نزدیک کند تا آنها با اقدامات هم بیشتر آشنا شوند و با قابلیت‌های موجود بتوانند یک برنامه کلان در سطح کوتاه‌مدت و بلندمدت در حوزه ترویج ایثار و شهادت تبیین و تشریح کنند.

معروفی گفت: همدلی و هم‌افزایی می‌تواند موجب اقدامات اثرگذار و ماندگار شود و همه باید کمک کنند تا خروجی کارهای فرهنگی ملموس باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان نیز در این دیدار صمیمی به تشریح برنامه‌های حوزه تعاون، بهداشت و درمان و اقدامات معیشتی پرداخت و گفت: بنیاد شهید برنامه‌های متنوعی برای جامعه بزرگ ایثارگری استان ارائه می‌دهد.

علی‌اصغر فاضلی اجرای برنامه‌های جذاب، جدید، ابتکاری و تحول‌آفرین را از ماموریت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برای جامعه بزرگ ایثارگری عنوان کرد و افزود: برنامه‌های ترسیم شده با تکیه بر امور تبلیغی و ترویجی است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان نیز در این دیدار با اشاره به رویکرد مثبت فرمانده سپاه نینوا استان نسبت به ترویج و تقویت برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت این اتفاق را به فال نیک گرفت و گفت: مشارکت دستگاه‌ها، استفاده از ظرفیت تشکل‌ها همچنین بهره‌مندی از ظرفیت جامعه ایثارگری بازخورد خوبی در فرهنگ‌سازی موضوع ایثار و شهادت دارد.

محمدعلی طالع زاری با تشریح برنامه‌های آموزشی و فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بیان کرد: فعالیت‌های فضای مجازی، برگزاری یادواره‌ها، میزان و تنوع تابلوها و یادمان‌های شهدا در سطح استان جزو مواردی است که در حوزه ایثار و شهادت حرف برای گفتن داریم.

وی به تالیف کتاب و تولید انیمیشن در حوزه ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: تاکنون بالغ بر 120 اثر تولید و در فضای مجازی منتشر شده است.

طالع‌زاری ابراز کرد: دستگاه‌هایی که در حوزه ایثار و شهادت اقدام موازی انجام می‌دهند هم‌افزایی و ارتباط لازم را با یکدیگر ندارند و این مسئله یک چالش جدی است که باید تدابیری در این زمینه اندیشیده شود.

در پایان این دیدار فرمانده سپاه نینوا استان گفت: اعتقاد بنده این است که تمامی دستگاه‌های فرهنگی اعم از بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه و ... باید در قالب یک قرارگاه باشند و با پرهیز از کارهای موازی نسبت به انجام کارهای مشترک و اثرگذار اقدام کنند./ فارس

ارسال نظرات
پر بیننده ها