نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

جوانان اساس ازدواجشان را بر سادگی بنا کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار جمعی از خادمان و فعالان ازدواج استان، گفت: ازدواج و تشکیل خانواده، رخدادی اثرگذار و سرنوشت ساز در زندگی انسان است که باید اساس آن بر سادگی بناگذاری شود.
کد خبر: ۹۰۴۶۶۹۶
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه ازدواج امر مهمی است، اظهارداشت: بسیاری از جوانان فکر می کنند باید قبل از ازدواج همه نیازهای مادی و خواسته های خود را عملی کنند و سپس به ازدواج اقدام کنند در حالی که تحقق این موضوع هرگز امکان پذیر نیست.

وی افزود: مهریه های خارج از عرف، و هزینه های سرسام آور مراسم عروسی رغبت جوانان برای امر ازدواج را کمرنگ کرده و آن ها را از راه و رسم درست زندگی دور کرده است.

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اهمیت امر ازدواج و خانواده گفت: قریب به یک سال است که در خطبه اول نماز جمعه تبریز ابعاد مختلف این موضوع تشریح و تبیین میشود.

وی با بیان اینکه ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) بهترین الگو و سرمشق برای زندگی جوانان امروزی است، گفت: توجه به امر آموزش زوجین برای قبول مسئولیت یک زندگی، جامعه را به سمت تربیت نسلی مؤمن، متعهد و پایبند به اصول اخلاقی رهنمون خواهد کرد.

حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: زندگی سرشار از عشق و معنویت حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، موجب شد فرزندانی تربیت شوند که منشأ عشق و محبت تمام شیعیان جهان هستند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر رعایت تناسب بین زندگی کاری و خانواده، گفت: زوجین نباید خود را به حدی غرق کار و شغل یا کار منزل و روزمرگی کنند که از زندگی زناشویی، خانواده و فرزندان خود غافل شوند؛ بطوریکه مقام معظم رهبری در جمع مسئولان عالی کشور هم بارها متذکر شده اند “به خانواده خودتان توجه کنید و علیرغم کار زیاد حداقل یک روز را به خانواده خود اختصاص دهید، کار که تمام نمی شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار