نخستین کتاب آموزشی «طراحی آیرودینامیکی توربین های بادی» توسط نویسنده جوان مراغه ای تالیف و منتشر شد.
کد خبر: ۹۰۴۶۶۹۷
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، نویسنده این کتاب گفت: این کتاب در زمینه آموزش طراحی انواع توربین های بادی محور افقی و محور عمودی با بهره گیری از نرم افزار (Q-blade) به صورت تالیفی و ترجمه ای گردآوری و منتشر شده است.
حامد دیانی افزود: در این کتاب، شبیه سازی و طراحی انواع قطعات توربین های بادی تولید انرژی برای دانشجویان و علاقه مندان به مباحث مکانیک به صورت علمی و عملی آموزش داده شده است.
وی ادامه داد: برای تالیف و گردآوری این کتاب حدود 5 ماه تلاش تحقیقاتی شبانه روزی انجام و توسط انتشارات مکتب اسنوند مراغه منشتر شده است.
دیانی با بیان اینکه تاکنون حمایتی از انتشار و تالیف این کتاب از سوی هیچ مرجع و نهادی انجام نشده است اضافه کرد: تمامی هزینه های تحیقاتی و انتشارات را به تنهایی تامین کرده ام.
وی با اشاره به معرفی این کتاب آموزشی به عنوان مرجعی مناسب برای علاقه مندان به مکانیک گفت: برای بهره مندی دانشجویان از این کتاب، رایزنی هایی با برخی دانشگاه های معتبر کشور انجام شده است.
حامد دیانی 25 ساله و فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب بوده و این اولین کتاب این مهندس مراغه ای است.

**نرم افزار Q-blade یکی از نرم افزارهای مهندسی برای طراحی توربین های بادی است.

ارسال نظرات