کارگاه تشکیل خانواده ویژه کارکنان سپاه بوشهر برگزار شد

کارگاه تشکیل خانواده ویژه کارکنان مجرد سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر و رده های تابعه به همت مرکز فرهنگی خانواده این سپاه در نمازخانه معراج برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۴۶۷۲۷
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) در این کارگاه گفت: ازدواج امری مقدس است که پیامبر اکرم (ص) آن را سنّت و روش زندگی خود اعلام کرد و در واقع ازدواج کاری است که انسان را پاک کرده و جلوی بزهکاری های مختلف را می گیرد.
حجت الاسلام حسین دشتی اظهار کرد: مشکلات اقتصادی که خیلی از جوان ها آن را مشکل عمده و اصلی ازدواج عنوان می کنند از لحاظ شرع مقدس اسلام دلیلی مردود است چرا که قرآن کریم در جواب این مسئله می فرماید که اگر شما فقیر باشید و ازدواج کنید خداوند از فضل خود، شما را بی نیاز می کند.

کارگاه تشکیل خانواده ویژه کارکنان سپاه بوشهر برگزار شد

وی انتخاب زوج مناسب برای ازدواج را امری مهم برشمرد و تصریح کرد: جوانان لازم است انتخاب خود را در این زمینه از روی حساب انجام دهند.
جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع) نیز در این کارگاه ضمن تأکید بر ضرورت ازدواج آسان و تشکیل خانواده گفت: جوانان ما لازم است با توجّه به شرایط اقتصادی موجود خود را وفق بدهند و توقع نداشته باشند که در ابتدای تشکیل خانواده، دارای همه امکانات آن هم در سطح بالا باشند.
سرهنگ حمید خرم دل رعایت الزامات در انتخاب همسر را مهم ارزیابی و تأکید کرد: در انتخاب همسر و تشکیل خانواده رعایت چهارچوب های شرعی مهم است امّا لازم نیست در این مورد بیش از حد سخت گیری کرد که اصل موضوع که ازدواج است محقق نشود.
وی ازدواج را امری مهم در افزایش زاد و ولد در جامعه عنوان و تصریح کرد: افزایش زاد و ولد در جامعه از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که لازم است جوانان ما به ویژه کارکنان مجرد سپاه به این مسئله توجّه ویزه داشته باشند و به سمت امر مقدس ازدواج رفته و در این مسیر از گرانی و مشکلات اقتصادی نترسند.

کارگاه تشکیل خانواده ویژه کارکنان سپاه بوشهر برگزار شد

جانشین سپاه امام صادق (ع) در پایان به تسهیلات در نظر گرفته شده سپاه برای ازدواج و تشکیل خانواده کارکنان مجرد اشاره و به تشریح آن ها پرداخت.
انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار