امام جمعه شاهرود گفت: مردم ایران دل در گرو مظلومیت یمن دارند و از هیچ کمکی در شرایط امکان، مضایقه نخواهند کرد؛ اصلا شعار انقلاب اسلامی شنیدن صدای مظلوم در هر جای دنیا فراتر از دین و مذهب بوده است.
کد خبر: ۹۰۴۶۷۷۵
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در نشست روز مقاومت اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) دفتر امام جمعه شاهرود در سخنانی با خیرمقدم به مهمان عزیز آقای شرف الدین که از عزیزان کشور مظلوم یمن هستند افزود: امام خمینی (ره) بسیاری از پیش بینی‌ها و فرضیه‌ها و تئوری‌هایی که مطرح کردند در طول زمان اتفاق افتاد و اتفاق می‌افتد که از جمله آن صدور انقلاب بود.
وی با اشاره به اینکه صدور انقلاب یعنی چه؟ گفت: تحلیل دشمن از صدور انقلاب اسلامی این است که ایران قصد دارد به شکل نظامی در کشور‌های مختلف دخالت داشته باشد، اما منظور از صدور انقلاب، که انقلاب ما جز احیای دین نبود، صدور دین به همه عالم بود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود بیان کرد: امروز بسیاری از شعار‌های ما در اروپا و آمریکا دیده می‌شود و ما تصور نمی‌کردیم که پرچم آمریکا در اروپا و آمریکا به عنوان یک نماد متجاوز مورد تعرض قرار بگیرد و همچنین در اسرائیل.
وی ادامه داد: بخشی از صدور انقلاب، صدور روحیه انقلابی و استکبار ستیزی بود و این روحیه در یمن آن هم متفاوت‌تر مشاهده می‌شود. از ویژگی‌های یمن، وجود روایات متعدد در زمینه مهدویت است و بخشی خدمات فرهنگیِ دین که مربوط به این کشور بوده است می‌باشد.
امینی با اشاره به مطلبی از قول کسی گفت: کاری که حزب الله در بیست سال انجام داد یمن در طول یکسال انجام داد، پیشرفت‌هایی در یمن چه نرم افزاری و چه سخت افزاری با توجه به محدودیت‌های موجود انجام گرفته است و در این کشور شعار‌های انقلاب اسلامی عملیاتی شده و در آن، روحیه انقلابی، مقاومت مردمی و بصیرت نسبت به مسائل منطقه دیده می‌شود.
وی اضافه کرد: در برخی شایعات می‌بینیم که می‌گویند یمن از کمک‌های نظامی ایران استفاده می‌کنند، که مقام معظم رهبری فرمودند: اگر ایران به یمن کمک نظامی می‌کرد وضعیت یمن الان این نبود.
امام جمعه شاهرود گفت: مردم ایران دل در گرو مظلومیت یمن دارند و از هیچ کمکی در شرایط امکان، مضایقه نخواهند کرد؛ اصلا شعار انقلاب اسلامی شنیدن صدای مظلوم در هر جای دنیا فراتر از دین و مذهب بوده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها