خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: یکی از اولویت‌های مهم در سرمایه گذاری‌ها در تمام جوامع، توسعه و گسترش دانش کارآفرینی است.
کد خبر: ۹۰۴۶۷۹۱
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزار بسیج از شیراز، سیده معصومه دستغیب در همایش طرح توان افزایی زنان با رویکرد کارآفرینی در شیراز با اشاره به اینکه بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و وضعیت نگران کننده‌ای که در جامعه در این خصوص حادث شده، عنوان کرد: در چنین شرایطی باید به منظور رفع یا اصلاح ساختارهای موجود و همچنین برای کاهش میزان بیکاری در قشر تحصیل کرده و متخصص   تدابیری اندیشید.

وی ادامه داد: بین  آمار فارغ‌التحصیلان دختر و پسر تناسبی وجود نداشته و علی‌رغم پیشرفت‌ بانوان در زمینه‌های مختلف هنوز تعادلی در بازار کار وجود نداشته و بیکاری این قشر دانش آموخته به عنوان یک معضل به شمار  می‌رود .

وی با بیان  اینکه یکی از اولویت‌های مهم در سرمایه گذاری‌ها در تمام جوامع، توسعه و گسترش دانش کارآفرینی است، افزود: این مهم باعث شد تا از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی برای فارغ‌التحصیلان بیکار جویای کار برای ارتقای توانمندی آنها در خصوص آشنایی با فضای کسب و کار راه‌های ایجاد کار آفرینی و افزایش خود باوری گام‌هایی برداشته شود .

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس با اشاره به ثبت‌نام 360 نفر از سراسر کشور در این دوره آموزشی، گفت: به دلیل  افزایش متقاضیان این دوره‌ها به شکل مداوم تداوم خواهد داشت.

دستغیب با تصریح اینکه این همایش با هدف آشنایی با فضای کسب و کار و ارتقای دانش کارآفرینی و خود باوری دختران دارای تحصیلات عالیه جویای کار با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح استان برگزار شده، ار تقای آگاهی مخاطبان در مورد فضای کسب و کار و مباحث کارآفرینی، کاهش معضلات اجتماعی، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه به شهرهای بزرگ و... از دیگر اهداف این همایش عنوان کرد .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس هم در این همایش با تصریح بر اینکه باید موانع فکری بر سر راه کارآفرینیان برداشته شود، گفت: موانع فکری از سخت‌ترین ومهمترین دغدغه‌های کارآفرینان در زمینه اجرا و انجام امور مربوط به کارآفرینی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان فارس برای ایجاد اشتغال، افزود: امروز افراد جویای کار دقیقا نمی‌دانند که باید چهکنند یا می‌خواهند چه کنند؟ که در این راستا باید افراد ذی‌صلاح زمینه مشاوره فراد را فراهم کنند.

معاون سیاسی، امنیتی  و اجتماعی استانداری فارس همچنین آموزش را رکن اصلی و تعیین کننده در کارآفرینی دانست و خاطرنشان کرد: باید بر امور آموزشی تمرکز کرد تا منابع انسانی و مادی هدر نرود؛ چرا که اگر کسی آگاهی لازم برای انجام کاری را داشته باشد بهتر از منابع موجود استفاده می‌کند.باچنین تدابیری می‌توان زمینه اشتغال را به خصوص برای بانوان نیز ایجاد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها