امام‌جمعه اردکان با اشاره به اهمیت رعایت حریم‌ها گفت: اولین ثمره حفظ حجاب، به بانوان می‌رسد.
کد خبر: ۹۰۴۶۸۰۳
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در دوره آموزشی ترویج حجاب و عفاف در محیط‌های اداری با اشاره به روایتی از حضرت امام رضا (علیه‌السلام) گفت: ایمان سه بخش است؛ اول گره خوردن باور به وجود خداوند و معاد بادل، دوم جاری شدن بر زبان و سوم نشان دادن ایمان در اعضا و جوارح بدن. اگر کسی ایمان را غیرازاین برای شما معنا کرد از او نپذیرید.
وی افزود: به فرمود: ه پیامبر اسلام اگر بخواهید عاقبت‌به‌خیر بشوید دین را از قرآن و اهل‌بیت بیاموزید و تا وقتی به این دو چنگ بزنید هرگز گمراه نخواهید شد. ما افتخار می‌کنیم که دین را از غیر معصوم نمی‌آموزیم.
امام‌جمعه اردکان با اشاره به تأکید فراوان اهل‌بیت بر حفظ حریم زن و مرد نامحرم اظهار داشت: حجاب جزء ضروریات و بدیهیات دین است و ما نمی‌توانیم باور و تصور کنیم که زن مسلمان بدون حجاب باشد. تمام زنان مشمول فریضه حجاب می‌شوند.
وی گفت: اسلام نمی‌گوید که زن در خانه حبس شود، ولی می‌گوید که هرچه می‌شود و امکان دارد باید اختلاط زن و مرد کم بشود. اسلام با اختلاط مخالف است. اگر این حریم حفظ نشود شهوت آن‌قدر قوی است که به کمترین تحریک ممکن است که انسان را به گمراهی بکشاند. اولین ثمره حفظ حجاب به بانوان می‌رسد. وقتی حجاب حفظ شود جامعه آرامش خواهد داشت.
حجت‌الاسلام شاکر تصریح کرد: حجاب مختص زنان نیست بلکه مرد‌ها نیز باید حجاب را رعایت کنند، ولی چون جسم زن لطیف‌تر است و جاذبه بیشتری دارد حجاب او بیشتر است. اسلام می‌گوید وقتی زن در محیط کار و اجتماع حاضر می‌شود باید به‌گونه‌ای باشد که نگاه جنسیتی به او نشود. اسلام بر حفظ شخصیت زن تأکید دارد. وقتی این حریم حفظ شود عفت جامعه و نسل حفظ می‌شود.
وی در پایان گفت: امروز بی‌تردید یک بخش از معضلات اجتماعی ما مانند افزایش آمار طلاق و آسیب‌های اجتماعی ناشی از عدم حفظ حریم با نامحرم است و دشمن نیز در این زمینه تلاش می‌کند.
گفتنی است که دوره آموزشی ترویج حجاب و عفاف در محیط‌های اداری با حضور مسئولین و جمعی از کارکنان شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان ضیایی اردکان برگزار شد.
ارسال نظرات