پروین فرشچی با بیان اینکه عامل اصلی آلودگی سواحل جنوبی دریای خزر، ورود پسابها و فاضلابهای خانگی و کشاورزی به دریا می باشند، گفت متاسفانه کشور ما سهم عمده ای در این نوع آلودگی دریای خزر دارد .
کد خبر: ۹۰۴۶۸۳۴
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، پروین فرشچی درگفتگویی با بیان اینکه عامل اصلی آلودگی سواحل جنوبی دریای خزر، ورود پسابها و فاضلابهای خانگی و کشاورزی به دریا می باشند، گفت متاسفانه کشور ما سهم عمده ای در این نوع آلودگی دریای خزر دارد .

وی با اشاره به شعار جهانی پیشگیری و مقابله با زباله های دریایی به عنوان شعار امسال همه دریاها و اقیانوسها، افزود: 60 تا 80 درصد زباله های سواحل وارد آب دریاها می شوند که این مساله حیات آبزیان و همچنین انسانها را به مخاطره می اندازد.

فرشچی افزود: با توجه به اینکه زباله ها و شیرابه های سمی آن نیز سهم عمده ای در آلودگی دریای خزر دارد ، باید فرهنگ سازی شود تا مردم کمتر زباله تولید کنند و یا اینکه زباله ها را در خیابان یا معابر نریزند و همچنین بازیافت زباله ها در دستور کار قرار گیرد تا از زباله ها استفاده اقتصادی هم بشود.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به عمل پرچم گذاری در سواحل شمال کشور افزود: در 130 نقطه از سواحل شمال کشور پایش دقیق انجام شد و مناطقی که از نظر کیفیت ، امنیت و سلامت مطلوب بودند ، پرچم آبی و در مناطقی که نامطلوب بودند پرچم های زرد نصب گردید که این مساله هم مردم را تشویق می کند که به دنبال سواحل مطلوب باشند و هم مسئولان را به سالم سازی بیشتر سواحل سوق می دهد .

فرشچی به آمار بالای غریق در سواحل شمالی کشور اشاره کرد و افزود : دلیل اصلی این امر فقدان کیفیت و امنیت در سواحل و شناگاههاست که مسئولان امر باید اقدامات لازم را انجام دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها