بانی اصلی آشوب‌های امروز در جهان آمریکا است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بانی اصلی آشوب‌های امروز در جهان را آمریکا خواند و خاطرنشان کرد: دشمنان به ویژه آمریکا باید دستشان را از سر ملت‌های مسلمان جهان کوتاه کنند.
کد خبر: ۹۰۴۶۸۶۹
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نخستین همایش تقریب مذاهب اسلامی، فرصت‌ها و چشم‌انداز آینده که با حضور نماینده، ولی فقیه در کردستان، علمای برجسته اهل سنت و روحانیون اهل تشیع در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: مسئله وحدت جامعه اسلامی، نه یک تاکتیک و استراتژیک بلکه براساس منابع دینی ما، هویت امت اسلامی و هویت پیامبر گرامی اسلام (ص) است.

وی با بیان اینکه هویت همه ما در گرو وحدت است، گفت: اگر جامعه اسلامی دچار پراکندگی شد، نخستین نشانه آن این است که امت اسلامی دچار تفرقه، کینه و دشمنی و از رحمت الهی دور شده‌اند و عذاب الهی دامن‌گیر آن‌ها شده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه رحمت الهی دو گونه است، تصریح کرد: نخست، رحمت گسترده‌ای یا ابتدایی که بدون استحقاق و طلب بر همه موجودات نازل و گسترده می‌شود و از رحمت دوم الهی به‌عنوان رحمت بعدطلب، رحمت موصله و رحمت هادیه تعبیر شده که خاص مومنان، اهل ایمان و مقرون با صلوات الهی است.

وی با بیان اینکه رحمت موصله، رحمت رساننده به هدف و با رحمت نور و هدایت همراه است، اضافه کرد: جامعه بشر همواره دچار اختلاف هستند مگر زمانیکه مشمول رحمت الهی شوند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مورد تهدیدات آمریکا علیه ایران و پاسخ مقام معظم رهبری در این خصوص، اظهار کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند مذاکره نمی‌کنیم و جنگی هم اتفاق نمی‌افتد باید فصل‌الاخطاب و مبنای حرکت همه مسوولان و مردم باشد.

آیت‌الله اراکی با عنوان این مطلب که مسئله وحدت جامعه اسلامی، نه یک تاکتیک و استراتژیک بلکه هویت امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: هیچ اختلاقی بین فرق و مذاهب اسلامی نداریم و باید همه جوامع اسلامی یکدل، متحد و از دستورات خداوند و حضرت رسول اکرم(ص) تبعیت کنند.

انتهای پیام/7727
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار