حجت الاسلام سلیمی گفت:عدم وجود امنیت شغلی کارکنان دانشگاه پیام نور به این دانشگاه ضربه زده و باید این دانشگاه به زیرمجموعه وزارت علوم بیاید و اشکالات آن اصلاح شود.
کد خبر: ۹۰۴۶۹۳۸
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از محلات؛سلیمی درمراسم تکریم ومعارفه رئیس دانشگاه پیام نور دلیجان گفت:در این سالها به دانشگاه پیام نور بی مهری شده و در سال گذشته بودجه بند واو به این دانشگاه اختصاص یافت که این اتفاق را در مجلس پیگیری کردیم و گرنه کار این دانشگاه تمام شده بود.هربار لایحه دولت به مجلس می آید هر ساله ۵۰ الی ۶۰ میلیارد تومان به بودجه پیام نور اضافه کرده ایم و رییس جمهور نسبت به این موضوع اعتراض داشت که با این تغییرات ماهیت لایحه به طرح تبدیل می شود!

سلیمی همچنین اقزود:در مورد کارمندان شرکتی معلوم نیست فلسفه ایجاد این شرکتها چیست و برخی افراد ویژه خوار، بخور بخور در کشور به راه انداخته اند و اینکه از خزانه عمومی کشور به یک فردی داده شود و مقداری از آن را بردارد و باقی آن را بین کارمندان شرکتی توزیع کنند، چه مفهومی دارد؟متاسفانه در تمام نهادهای دولتی این مشکل وجود دارد و باید جلوی این فسادها گرفته شود‌.مشکلات شرکتها، بسیار جدی است و بخشی از فسادها از همین شرکتهاست.
سلیمی درادامه تصریح کرد:کوچک سازی دولت به معنی آن است که تمام هزینه و درآمد به یک شرکت واگذار شود نه آنکه از بودجه عمومی به این شرکتها پرداخت شود.دولت را روز به روز بزرگ تر کرده ایم و شرکتها را به آقازاده ها و وابسته های آنان داده ایم و خاص خواری و ویژه خواری در کشور به راه انداخته ایم. امیدوارم روزی تکلیف این شرکتها حل شود و فعالیت آنها را تمام کنند تا حق کارمندان شرکتی بیش از این ضایع نشود.

وی همچنین خاطرنشان کرد:در پیام نور یک مجموعه بینابینی درست کرده اند که تکلیف هیئت علمی و کارمندان این دانشگاه مشخص نیست و اگر پیام نور یک دانشگاه است، باید حرمت اعضای علمی و کارمندان پاس داشته شود.در این دانشگاه که زیرمجموعه وزارت علوم است، تفاوت دریافتی برای کارمندان و اعضای علمی به نسبت سایر دانشگاههای وزارت علوم وجود دارد که بی عدالتی است.

سلیمی درپایان افزود:این دانشگاه بزرگترین دانشگاه آموزش از راه دور دنیا است ولی هر وزیر یک سیاست وتصمیم متفاوت برای این دانشگاه اتخاذ می کند؛ درحالیکه باید سیاستها ثابت باشند و با آمد وشد افراد سیاستها تغییر نکند و تنها باید اجرای سیاستها دنبال شود. این تغییر درسیاستهای وزرای مختلف بعضا در یک دولت به دانشگاه پیام نور آسیب زده است.

 

ارسال نظرات