سمینار توانمندسازی جامعه محلی و توسعه روستایی همراه با رویداد از ایده تا کسب و کار در مرکز علمی کاربردی شهرداری سرباز برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۴۶۹۴۹
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج  از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علمی و کاربردی استان، علیرضا طائی مدرس دانشگاه علامه طباطبایی در این کارگاه گفت: توسعه محلی عبارت از مشارکت، توانمند سازی و سرمایه اجتماعی و نوعی از تحول مثبت در مقیاس محلی با هدف شناسایی مشکلات محلی است.

وی افزود: در توسعه محلی سه بعد اساسی را می‌توان شناسایی کرد که شامل مردم و مشارکت داوطلبانه، همکاری و حل مشکل به صورت همکارانه (سرمایه اجتماعی) و توانمند سازی و توجه به نتایج جامعه نگر و فراگیرمی باشد.

طائی تصریح کرد: در یک برنامه جماعت محور، اعضای جماعت در شکل گیری مشارکت ها، جمع آوری اطلاعات، تعیین اولویت مسائل و شناسایی منابع برای بهبود وضعیت نقش موثری را برعهده می‌گیرند. در این چهارچوب، برنامه با تلاش افرادی شروع می‌شود که در جماعت زندگی می‌کنند، آن‌ها مسئولیت اولیه را برای تعیین کانون فعالیت‌ها در هر سطحی از جمله جمع آوری و تفسیر اطلاعات، ارزیابی منابع، شناسایی مشکلات و تدوین برنامه‌ها برای مواجهه با این مشکلات بر عهده خواهند داشت.
ارسال نظرات