خبرهای داغ:
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد:
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش بینی می شود میزان عملکرد محصول فندق نسبت به سال گذشته کاهش یابد و با ۴۰ درصد سرمازدگی میزان تولید حدود ۱۹۰۰ تن شود.
کد خبر: ۹۰۴۷۰۰۱
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴

علی اکبری، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در گفتگو با خبرگزاری بسیج در قزوین، اظهار کرد: با توجه به وجود سرمازدگی بهاره در سال جاری پیش بینی می شود میزان عملکرد محصول نسبت به سال گذشته کاهش یابد و با ۴۰ درصد سرمازدگی میزان تولید حدود ۱۹۰۰ تن شود.
وی افزود: سطح زیر کشت باغات فندق استان در سال جاری به میزان ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار است که از این میزان ۳ هزار و ۱۴۵ هکتار باغات بارور و ۵۵ هکتار غیر بارور است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد : تنها سطح زیر کشت این محصول در استان در شهرستان قزوین منطقه الموت غربی است که در این منطقه بخش رجایی دشت و رازمیان شامل؛ روستاهای هیر، ویار، یارود و آکوجان می باشد که روستای یارود در منطقه رجایی دشت را می توان قطب فندق کاری استان ذکرد کرد.
وی خاطر نشان کرد : با توجه به تفاوت در توپوگرافی استان و توده های محلی موجود، زمان برداشت این محصول از اواخر مرداد تا اواخر شهریور ماه می باشد.
به گفته ی این مقام مسئول؛ استان قزوین رتبه دوم سطح زیر کشت و تولید محصول فندق را در کشور دارد.
اکبری ارقام موجود در منطقه را شامل؛ گرد، انگشتی، فرتیل، رند و نگرت ذکر کرد که رقم گرد حدود ۷۰ درصد باغات را تحت پوشش قرار داده است.
وی یاد آور شد: مدیریت غالب باغات فندوق به صورت سنتی بوده و اغلب درختان صورت چند تنه تربیت می شوند که باستی با آموزش و برنامه های ترویجی باغداران را به تربیت درختان تک تنه برای نیل به تولید بیشتر تشویق کرد.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها