دانشمندان در حال مطالعه نهال های ذرت، بر این باورند که این گیاهان سیگنال هایی را در زیر خاک ارسال می کنند و به یکدیگر از نزدیکی گیاهان دیگر اطمینان می دهند.
کد خبر: ۹۰۴۷۰۲۸
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از  خبرگزاری علم و فناوری به نقل از Guardian، دانشمندان در حال مطالعه نهال های ذرت، بر این باورند که این گیاهان سیگنال هایی را در زیر خاک ارسال می کنند و به یکدیگر از نزدیکی گیاهان دیگر اطمینان می دهند.

گیاهان از ریشه های خود برای "گوش دادن" به همسایگان خود استفاده می کنند، که به شواهدی اشاره می کند که گیاهان فرم های منحصر به فرد خود را برای ارتباطات دارند.

این مطالعه نشان داد که گیاهان در یک محیط شلوغ، مواد شیمیایی را در خاک تراوش می کنند که در رشد به همسایگان خود کمک می کند، که احتمالا برای اجتناب از ترک شدن در سایه است.

Velemir Ninkovic، کارشناس محیط زیست در دانشگاه علوم کشاورزی سوئد در اوپسالا و نویسنده اصلی، گفت: "اگر ما با همجوارهایمان مشکل داشته باشیم، می توانیم آنها رامسطح کنیم." "گیاهان نمی توانند این کار را انجام دهند. آنها این را پذیرفته اند و از سیگنال ها برای جلوگیری از شرایط رقابت و آماده شدن برای رقابت های آینده استفاده می کنند. "

پیش از این، دانشمندان نشان داده اند که وقتی برگ های گیاهان با برگها و شاخه های گیاهان همسایه لمس می شوند، راهبردهای رشد خود را تغییر می دهند. دیگران، یک رویکرد متقابل بیشتری را به کار می گیرند، منابع را از رشد ریشه ها منحرف می کنند و سریعتر در سطح بالای زمین گسترش می یابند.

آخرین تحقیقات نشان می دهد که این رفتار نه تنها توسط نشانه های مکانیکی که توسط برگ بروز داده می شود، بلکه توسط ترشحات شیمیایی در خاک نیز هدایت می شود.

این مطالعه که در مجله Plos One منتشر شده، بر روی نهال های ذرت تمرکز دارد که تمایل به رشد در یک محیط استرس زا را دارند. نینکوویچ و همکارانش، لمس یک گیاه در نزدیکی گیاه دیگر را شبانه روزی با استفاده از یک برش شبیه سازی کردند.

هنگامی که آنها سپس گیاه را برداشتند و یک راه جدید برای رشد آنها پیدا کردند، آنها دریافتند که گیاه جدید نیز منابع خود را به رشد برگ های بیشتر و ریشه های کمتری هدایت می کند. نهال هایی که در محلول های رشد که قبلا میزبان گیاهان دست نخورده کاشته شده بود این الگوی را نشان نمی داد.

ارسال نظرات