مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه میثم مشهد خبر داد:

تشکیل صندوق‌های مردم نهاد در پایگاه‌های بسیج ناحیه مقاومت میثم مشهد

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه میثم مشهد گفت: صندوق‌های مردم نهاد در پایگاه‌های بسیج سپاه ناحیه مقاومت میثم مشهد با هدف ترویج اقتصاد مقاومتی تشکل شد.
کد خبر: ۹۰۴۷۰۹۶
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، برادربسیجی محمدرضا اکبری در پاسخ به دعوت بسیجیان پایگاه ۵ تن آل عباحوزه ۴ حضرت مریم (س) واقع در طبرسی شمالی باحضور خود در جمع بسیجیان خواهر این پایگاه در رابطه باموضوع (کارگشایی-وام جهادسازندگی) سخنانی پیرامون اصل هدف این طرح و اجرایی کردن آن به عنوان یک نمونه اقتصادی با همکاری بسیج سازندگی در بین آحاد مردم، ارائه کرد و گفت: اصل هدف این طرح، نهادینه کردن اقتصادمقاومتی در بین آحاد مردم است که مردم بتوانند با پس انداز‌های حداقل خودشان مشکلات نیازمندان و ساکنان محله‌شان که در مسجدجمع می‌شوند و رفت وآمد می‌کنند بتوانند از این صندوق استفاده کنند و مشکلاتشان برطرف شود.

مسئول امور مالی ناحیه میثم مشهد در ادامه اهداف کلی این صندوق ها را اینگونه بیان کرد: با برپایی این صندوق یک نهاد مردم‌دار و مردم‌یار در محله‌ها شکل می‌گیرد و سبب ایجاداشتغال و ارتقاء معیشت مردم و توان افزایی مدیریت منابع مالی می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که ساختار مدیریتی صندوق به چه شکل است، خاطرنشان کرد:  اعضای این صندوق ساکنان محله هستند که حداقل ۲ تا ۵ سال ساکن آن محله می‌باشند، عضویت گروهی باگروه‌های ۲۰،۱۵،۱۰ نفره از فامیل یا اینکه از طریق پایگاه بسیج که به همدیگر اعتماد دارند تشکیل می‌شود و اعضای هر گروه بوسیله سرگروه مشخص می شود، اعضای هیئت امناء از بسیجیان مسجد هستند که حداقل ۳ نفرمی‌باشند و هر ۲ تا ۳ سال عوض می‌شوند و این امر در شیوه بانکداری هم مرسوم است که هیئت امناء در افتتاح حساب و تصمیم گیری‌ها ۳ امضا می‌باشد.

اکبری درا دامه به حدیثی از رسول خدا(ص) در مورد کارخیر و سنت حسنه اشاره کرد و گفت: پیغمبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ مِنَ الْخَیْرِ مَا یُعَجَّلُ -کافى ج. ۲، ص. ۱۱۲، حدیث ۸»، خدا آن کار خیری را دوست دارد که با تعجیل صورت بگیرد، لذا انسان باید در کار خیر، عجله کند، اگر کار امروز را به فردا سپردی، گاهی گرفتار می‌شوی!

وی افزود: چون قرار است که یک نهاد مردمی شکل بگیرد، منابع مالی صندوق ابتدا از پس انداز خود مردم است که بستگی به توان مالی اعضاء دارد، پس اندازا فراد به صورت ماهیانه است و دیگرمنابع اعتبارات دولتی است که در سال ۹۲ تا ۹۴ خود مردم با اعتبارات خودشان در ۲۵ صندوق مبلغی بالغ بر ۵ میلیارد تومان رسید که خیلی از مشکلات بوسیله همین اعتبارات مردمی حل شد، منبع سوم سودحاصل از فعالیت‌های اقتصادی منبع چهارم کمک‌های مردمی به روستا وپنجم انکه پس اندازم ردم در بانک ذخیره می‌شود و ازبانک وام گرفته می‌شود تا بتوانیم با آن مبلغ به افرادی بیشتری وام بدهیم.

در پایان اکبری به اولویت‌های پرداخت وام اشاره و نحوه ضمانت صندوق را بیان کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار