خبرهای داغ:
در جلسه مشترک سپاه و کمیته امداد استان قزوین مطرح شد:

هم افزایی برای رفع محرمیت لازم است

مسوول بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: جهت رفع محرومیت مناطق کم بهره، یک هم افزایی و هم اندیشی برای اقدام جهادی در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری نیاز است.
کد خبر: ۹۰۴۷۱۰۲
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین صبح امروز(چهارشنبه) در دیدار مسوولان کمیته امداد با سرهنگ برزگر جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، چهار صورت جلسه فعالیت های کمیته امداد در بحث شتغالزایی، اردوهای جهادی و همکاری متقابل و خدمات دهی به مناطق محروم مورد بررسی قرار گرفت.
در این جلسه، اله بهداشتی مسوول بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) بیان کرد: بسیج، سپاه پاسداران و کمیته امداد که مولود انقلاب هستند برای مردم و با مردم بوده اند. به ویژه حمایت از محرومین جامعه در الویت امر این سه نهاد وجود دارد.
وی گفت: جهت رفع محرومیت مناطق کم بهره، یک هم افزایی و هم اندیشی برای اقدام جهادی در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری نیاز است.
مسوول بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) ضمن اشاره به خدمات سازندگی در محرومیت زدایی اظهار کرد: کمک به رفع محرومیت و‌خدمات رسانی به مناطق محروم، کمک به اشتغال پایدار، اعزام‌گروههای جهادی به مناطق محروم، تهیه و توزیع سبدهای حمایتی، تهیه جهیزیه و‌کمک به امر ازدواج، تهیه البسه و نوشت افزار برای دانش آموزان محروم، ساخت زیرساخت ها در مناطق محروم و توانمندسازی افراد از طریق آموزش و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به خانواده های محروم از جمله اقدامات این سازمان با همکاری سپاه و کمیته امداد می باشد.
شناسایی سه دهستان محروم و خدمات دهی به ۷۱ روستا
در ادامه سرهنگ برین رئیس قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قزوین بیان کرد: محرومیت زدایی و کمک به محرومین در بسیاری مناطق مهجور واقع شده و آنگونه که باید به آنها رسیدگی نمی شود.
وی گفت: اما خوشبختانه بسیج و سپاه در کنار یکدیگر با تعامل و هم افزایی، خدمات رسانی های بسیاری را به مناطق نیازمند و محروم داشته اند.
رئیس قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قزوین اظهار کرد: در گام اول سه دهستان محروم شناسایی شده که ۷۱ روستا در این طرح، پوشش داده شده که شامل روستاهایی در مناطق طارم و الموت شرقی و غربی می باشد.
سرهنگ برین افزود: در حوزه تربیتی برنامه های ویژه ای از جمله مسافرت اردو اولی ها، ویژه دانش آموزان ۷ تا ۱۷ سال، طراحی و اجرا شد و در مجموع ۹ روحانی در این دهستان ها با مردم و در کنار مردم زندگی می کنند.
برین رئیس قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قزوین عنوان کرد: در حوزه سلامت پیشگیری و درمان نیز فعالیتهای زیادی با اعزام تیم های دانشجویی پزشکی انجام شده و
در حوزه اشتغال نیز در گام اول که توانمندسازی است، با آموزش درست می توانند اشتغال پایدار ایجاد نمایند.
سرهنگ برین‌ گفت: در حوزه عمران نیز بیشتر فعالیت ما خدماتی است و می توان با اطمینان گفت که در همه حوزه ها توانایی همکاری جهت محرومیت زدایی از مناطق محروم را با نهادها و دستگاههای مختلف داریم.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها