خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان با اشاره به اینکه بسیج فراتر از جریان‌های سیاسی باید عمل کند، گفت: در فضای سیاسی و رسانه‌ای موجود تکاپوی جریان‌های مختلف در سطح جامعه حول محورهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می‌چرخد؛ باید تهدیدها و فرصت‌های موجود را شناسایی کرد.
کد خبر: ۹۰۴۷۱۲۶
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸

بسیج باید فراتر از جریان‌های سیاسی عمل کندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمد ملایی در چهارمین جلسه صمیمی با نخبگان فرهنگی شهرستان‌های استان در سالن جلسات خانه معلم همدان اظهار داشت: امید است این جلسات شروعی برای فعالیت‌های جدید با ارائه ایده‌های نو و تدابیر جدید باشد تا با همکاری منسجم و تنگاتنگ برای حل مشکلات و رسیدن به هدف مورد نظر بسیار جدی و سریع و هماهنگ باشیم.

وی افزود: اگر هماهنگ، همفکر و همسو نباشیم به مشکل برمی‌خوریم و با وظیفه سنگینی که بر دوش ما است، اگر این وظیفه را به نحو احسن انجام ندهیم در پیشگاه خداوند متعال باید پاسخگو باشیم.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: دشمن نقشه را تغییر داده و امروز جنگ، جنگ تمام عیار اقتصادی است، وزارت خزانه داری آمریکا بیشترین توان و نیروی خود را برای موضوع ایران به کارگرفته و از همه ظرفیت‌های نیروهایش استفاده می‌کند.

وی یادآور شد: ما باید به عرصه مطالبات آموزش و پرورش ورود پیدا کنیم و در فضای اجتماعی پیگیر تشکیل کمیته‌ها در بحث درون محوری و درون سازمانی آموزش و پرورش و بحث سند 2030 باشیم.

ملایی تصریح کرد: در کار کردن، متحد و یکپارچه بودن، هماهنگ عمل کردن، تشکیل تیم فضای سایبری برای سازمان بسیج فرهنگیان و انتخاب فرمانده واحد برای پیشبرد اهداف باید در تشکیل جبهه‌ای واحد منسجم عمل کنیم.

وی با بیان اینکه باید در بسیج فرهنگیان با احیاء ظرفیت‌های قانونی که قانونگذار برای مجموعه فرهنگی آن را وضع کرده مطالبه‌گری کنیم، گفت: باید فعالیت‌ها به صورت تشکلی تداوم داشته باشد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه بسیج فراتر از جریان‌های سیاسی باید عمل کند، افزود: در فضای سیاسی و رسانه‌ای موجود تکاپوی جریان‌های مختلف در سطح جامعه حول محورهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می‌چرخد؛ باید تهدیدها و فرصت‌های موجود را شناسایی کرد.

* بسیج فرهنگیان در بحث مطالبه‌گری بررسی و تحلیل جامعی داشته باشد

وی ادامه داد: بسیج در هرعرصه‌ای که ورود پیدا می‌کند خدمتی به مردم ارائه می‌دهد و با استقبال عمومی مواجه می‌شود و این نکته نقطه قوت قابل قبولی است، بسیج باید همواره خود را از جریان‌های سیاسی سطح پایین بالا بکشد و مردم این تصویر را از آن داشته باشند.

ملایی ابراز داشت: بسیج فرهنگیان باید با نظارت بر حسن انجام مأموریت‌ها وظایف محوله در سطح مدارس و ادارات استان و شهرستان‌ها با جمع‌بندی مطالب و ارائه گزارش آن به مراتب ذی ربط اقدام کند.

وی با بیان اینکه بسیج فرهنگیان باید در شناسایی نیروهای انقلابی و مؤمن در صحنه، بصیرت‌افزایی و آگاهی بخشی به فرهنگیان  فعال‌تر عمل کند، افزود: بسیج فرهنگیان در بحث مطالبه‌گری فرهنگیان در استان و شهرستان لازم است  بررسی و تحلیل جامعی در ابعاد مختلف، آمار و ارقام و شناسایی نقاط قوت و ضعف، روشنگری و تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری  برای انجام بهتر فعالیت‌ها و ماموریت‌ها داشته باشد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان یادآور شد: باید شناسایی آسیب‌های اجتماعی در سطح آموزش و پرورش، مدارس غیردولتی، آموزشگاه‌ها، مسائل مادی و معیشتی معلمان، کیفیت بخشی به آن از اولویت‏های مهم حل مشکلات  قشر فرهنگیان باشد.

وی با تأکید بر تشکیل فضای مجازی به صورت قدرتمند مطالبه‌گر و رصد اطلاعات، استفاده از راویان دفاع مقدس، تشکیل  تشکل‌های جبهه انقلاب و اهمیت دادن به حلقه‌های صالحین در مدارس گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری هیچ جامعه‌ای به پیشرفت و ترقی نمی‌رسد مگر با توسعه فرهنگی.

ملایی با اشاره به آسیب‌ها در آموزش و پرورش اظهار داشت: عدم سیاستگذاری درست توسط دولتمردان، عدم به کارگیری نیروهای مجرب در آموزش وپرورش و خودباختگی فرهنگی باعث آسیب جدی در بدنه آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه باید در تشکیلات از فرمایشات مقام معظم رهبری استفاده شود، عنوان کرد: تشکیلات سازنده باید دارای خصوصیاتی از قبیل مدیریت متمرکز، عدم انشعاب و انشقاق، نظم سازمانی، فرهنگ و روحیه جهادی و اخلاق مدار باشد و اهداف به صورت مکتوب مشخص شود و برنامه ریزی اصولی، عمومی و کلان داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات