معاون وزیر بهداشت با اشاره به ۴ معضل بزرگ نظام سلامت در کشورگفت: سالانه بیش از 17 میلیون نفر به دلیل ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی جان خود را از دست می‌دهند.
کد خبر: ۹۰۴۷۱۴۸
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، مریم حضرتی در مراسم افتتاح کلینیک پیشگیری و کنترل از بیماری‌های قلبی همدان اظهارداشت: چهار بیماری غیر واگیر قلبی و عرروقی، سرطان‌ها، بیماری‌های مزمن و ریوی و دیابت مهمترین معضل نظام سلامت در بسیاری از کشورهای جهان و از جمله کشورما محسوب می‌شوند.

وی افزود: نزدیک به سه چهارم از مرگ های ناشی از بیماری‌های غیرواگیربه شکلی نامناسب، در کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط رخ می‌دهد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: بیماریهای قلبی و عروقی بیشترین میزان  مرگ و میر مرتبط با بیماری‌های غیر واگیر در جهان  را موجب می شود، به طوری که سالانه بیش از 17 میلیون نفر  به واسطه  این بیماری‌ها می‌میرند.

حضرتی با اشاره به اینکه پرستاران به عنوان خط مقدم نظام سلامت نقش بسیار مهمی در پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر دارند، افزود: درکشور ما نیز برای کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت خدمات به مردم، پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر در اولویت نظام سلامت قرار گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها