خبرهای داغ:
از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان صورت گرفته و بر اسا آمار‌های موجود ۴ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی به وجود آمده است.
کد خبر: ۹۰۴۷۱۹۴
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
۱۶۹۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری در قم/ راکد بودن ۳۰۰ واحد تولیدی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، جلسه کارگروه اشتغال استان قم ظهر امروز با حضور لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد.

سید مهدی صادقی استاندار قم در ابتدای این جلسه با اشاره به رویکرد اشتغال در استان قم اظهار کرد: به دنبال رسیدن به نرخ بیکاری تک رقمی در سال جاری در استان هستیم و برای اجرای سند اشتغال و توسعه در استان قم تلاش خواهیم کرد، از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار فرصت شغلی جدید در استان به وجود آمد.



برنامه ریزی برای تک رقمی شدن نرخ بیکاری در قم

مهرداد غضنفری در ادامه این جلسه گفت: اشتغال پایدار در سایه تولید به وجود می‌آید و تولید نیازمند سرمایه گذاری است، به همین دلیل سند اشتغال و توسعه در استان قم تدوین شد تا در پایان سال جاری نرخ بیکاری در استان تک رقمی شود.

وی ادامه داد: در سند اشتغال و توسعه استان قم نقش دستگاه‌های دولتی، سیستم بانکی و بخش خصوصی برای تحقق این سند مشخص شده است، بسته‌های حمایتی خوبی همچون اشتغال پایدار روستایی و عشایری، رونق تولید و مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال در استان قم وجود دارد و نرخ سود بانکی تسهیلات در این بسته‌ها متفاوت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: در حوزه اشتغال روستایی در استان گام بلندی برداشته شد و تاکنون ۶۷ میلیارد تومان عقد قرارداد در قالب طرح اشتغال روستایی در قم صورت گرفت. رتبه استان در اجرای این طرح در کشور تک رقمی است، با وجود این که جمعیت روستایی قم نسبت به نقاط دیگر کشور کم است.

غضنفری خاطرنشان کرد: اکنون مشکلی برای تامین سرمایه موردنیاز برای اجرای سند اشتغال و توسعه در استان قم وجود ندارد، کمیته‌ای در استان تشکیل دادیم تا از تعطیلی واحد‌های تولیدی در قم جلوگیری کنیم.



پرداخت ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی

مصطفی کاویانی در ادامه این جلسه با اشاره به اجرای طرح اشتغال روستایی در استان قم اظهار کرد: ۲۵۵ میلیارد تومان طرح برای اشتغال روستایی در استان به سیستم بانکی معرفی کردیم که تاکنون ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات این طرح در قم پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم ادامه داد: در طرح مشاغل خانگی ۷۷ میلیارد ریال تسهیلات به ۵۶۲ طرح در استان پرداخت شد. در مشاغل خانگی با تسهیلات ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان اشتغال به وجود می‌آید و میزان این تسهیلات در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش یافت.



۱۶۹۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری

فرشاد خوشنویسان در بخش دیگری از جلسه با اشاره به جزئیات سند اشتغال و توسعه استان قم اظهار کرد: در این سند برای ایجاد ۱۴ هزار فرصت شغلی سرمایه گذاری چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی پیش بینی شد، امسال تاکنون هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان قم صورت گرفت که چهار هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی به وجود آمد و سند ۲۹ درصد تاکنون تحقق داشت.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ادامه داد: برای اجرای سند اشتغال و توسعه استان قم از منابع دولتی، بخش خصوصی و سیستم بانکی استفاده می‌شود و اشتغال ایجاد شده در قالب این سند حداقل برای یک سال پایدار است.



وجود ۳۵ هکتار گلخانه در قم

محمدرضا طلایی در ادامه این جلسه با اشاره به اولویت‌های بخش کشاورزی استان قم اظهار کرد: اولویت این بخش، توسعه گلخانه‌ها، کشت گیاهان دارویی و ایجاد صنایع تبدیلی است. اکنون ۳۵ هکتار گلخانه در استان قم داریم و ۲۱ هکتار در دست احداث است، به دنبال تولید محصولات گلخانه‌ای مختلف در استان قم از جمله خیار و گوجه هستیم و اکنون صادرات این محصولات از استان به روسیه صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: ۳۹ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی در حاشیه روستا‌های قم را با ۱۰ میلیارد تومان به سیستم بانکی معرفی کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: مرغداران استان نتوانستند از طرح اشتغال روستایی استفاده کنند، تراکم مرغداری‌های قم ۱۵ برابر کشور بود و اکنون تراکم این مرغداری‌ها به صورت مقطعی صورت می‌گیرد تا دیگر شاهد شیوع آنفولانزای طیور در مرغداری‌های قم نباشیم.



راکد بودن ۳۰۰ واحد تولیدی

محمود سیجانی در بخش پایانی جلسه با اشاره به وضعیت واحد‌های صنعتی استان قم اظهار کرد: دو هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی در استان داریم که نیمی از این واحد‌ها در شهرک‌های صنعتی هستند و اکنون حدود ۳۰۰ واحد صنعتی استان قم راکد هستند.

وی ادامه داد: در راستای حفظ واحد‌های تولیدی استان قم، از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان استفاده شده است و جلسات این ستاد به صورت هفتگی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ جلسه اصلی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برگزار شد و این جلسات ۱۶۳ مصوبه داشت
ارسال نظرات